Podeli vest

Da li vam nedostaje vremena i želite da se bavite sportom koji usporava starenje bez rizika od povreda? Dobre vesti, pronašli smo savršenu aktivnost za vas koja je dostupna svima! Za samo 6 minuta dnevno, vaše fizičko i mentalno zdravlje će biti ojačano kao nikada ranije!

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto:Pexels

Kako godine prolaze, naši fizički i intelektualni kapaciteti opadaju i to je neminovno. Naravno, to je neizbežan proces, ali svi nastojimo da odložimo uticaj vremena na telo, kožu, kosu…

Osim estetskog aspekta, svako od nas želi da ograniči uticaj starenja, a u tome je sport dragoceni saveznik. Jedna “disciplina” međutim za samo 6 minuta daje zapanjujuće rezultate.

Biciklizam: najbolji sport za borbu protiv starenja

Fiziološko društvo je podelilo studiju koju su sproveli istraživači sa Univerziteta Otago, na Novom Zelandu. Ovi naučnici su istakli da sport ima važnu ulogu u proizvodnji BDNF-a. To je esencijalni protein za funkcionisanje mozga, pamćenja i učenja i stoga sjajan saveznik u bori protiv starenja. Jedan sport, kako kažu, posebno doprinosi tome

Taj sport je biciklizam visokog intenziteta koji se takođe naziva HIIT .

“U stvari, 6 minuta dnevno bi bilo dovoljno da ubrzamo čitav metabolizam, naše neurone i mišiće , izbegavajući mentalni pad sa pojavom neurodegenerativnih bolesti kao što su Parkinsonova ili Alchajmerova bolest”, kažu autori studije.

Prema mišljenju stručnjaka, bolje je raditi kratku, intenzivnu vožnju biciklom nego sporiju. Efekti su, dodaju, pet puta veći.

Sve prednosti biciklizma za sprečavanje starenja

Dobra vest je da početak vožnje biciklom nije previše komplikovan. Samo pedalirate i to je to! Evo i svih pozitivnih efekata koje ova disciplina može da vam donese.

Biciklizam jača imunitet

Što smo stariji, naš imuni sistem se više pogoršava. U stvari, naše telo proizvodi manje belih krvnih zrnaca , koje čine naš zaštitni štit, i stoga ostavlja vrata otvorenijim za bolesti i infekcije. Očigledno, pojedinci koji su u svom životu vozili bicikl imaju veći nivo belih krvnih zrnaca u krvi od onih koji su vodili sedelački način života. Tako njihov imuni sistem postaje bliži mlađim ljudima.

Ovaj sport sprečava starenje mišića

Procesom starenja gubimo mišićnu masu. Biciklom je moguće usporiti ovaj prirodni fenomen. Zaista, ovaj sport koristi nekoliko mišića po celom telu, kao što su grudni, trbušni, mišići ruku, leđa, zadnjice i naravno nogu.

Dakle, ova disciplina obezbeđuje bolji mišićni tonus u celini, jer radi na dubokim mišićima . Osim toga, reaktivira i cirkulaciju krvi, ne zaboravljajući da se bori i protiv celulita.

Biciklizam jača snagu kostiju i ograničava njihovo starenje

Osim mišića, biciklizam pomaže u jačanju kostiju i samim tim sprečava osteoporozu, koja je jedan od efekata starenja. Prilikom pedaliranja, mišići povlače kosti, što podstiče formiranje kostiju i održava kvalitet koštane mase.

Sportska disciplina koja povećava aerobni kapacitet

Aerobni kapacitet je sposobnost pluća, srca i cirkulatornog sistema da cirkulišu kiseonik do mišića potrebnih za obavljanje fizičke aktivnosti. iciklizam tome doprinosi i telo se bolje snabdeva kiseonikom i bolje funkcioniše.

Biciklizam štiti mentalno zdravlje

Često kažemo “uzdravom telu, zdrav je duh”. Ovo dvoje su blisko povezani i sport pomaže da se ujedine. Sa starenjem, stariji ljudi imaju tendenciju da se izoluju i postanu sedentarni . Upravo suprotno od onoga što treba da uradite da biste održali zdrav um u zdravom telu.

Biciklizam vam može pomoći da povratite ili održite svoje mentalno zdravlje iz nekoliko razloga. Pre svega, ovaj sport se može praktikovati u grupi , u sali za fitnes, na času spinninga ili na otvorenom u grupi. Zatim, pošto vožnja bicikla stimuliše pamćenje i koncentraciju , takođe je odlična aktivnost za starije osobe da zadrže svoju nezavisnost i autonomiju što je duže moguće.

Uz ovo ne treba zaboraviti to da biciklizam pomaže da se održava centar za ravnotežu koji sa godinama sve više propada.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: