Podeli vest

Retkost je da šef tehnološke kompanije javno sruši konkurentski proizvod – ali osnivač Fejsbuka Mark Zakerberg sada zauzima tvrd stav protiv Appleovih novih kompjuterskih naočara.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Unsplash

Šta Zakerberg kritikuje u vezi sa Vision Pro?

Zakerberg je u utorak u video snimku na Instagram platformi kompanije rekao da je konačno isprobao Apple Vision Pro. Čak je i pre toga očekivao da će Quest 3 VR naočare iz njegove meta grupe, koje su sedam puta jeftinije, ponuditi bolji odnos cene i performansi za većinu ljudi. „Quest bolji proizvod, tačka“, rekao je Zakerberg u video snimku snimljenom posle testa sa jednim od naočara, kako navodi Watson.

Quest 3 od 500 dolara je udobniji, nudi više slobode kretanja i veće vidno polje od Apple naočara koje se prodaju za 3.500 dolara i više, kazao je Zakerberg. Ručna kontrola takođe radi preciznije. „Iznenađen sam da je po ovoj razlici u ceni Quest mnogo bolji za ogromnu većinu stvari za koje ljudi koriste ove slušalice“, nastavio je.

Šta Vision Pro i Kuest 3 imaju zajedničko?

Za Apple, lansiranje Vision Pro-a je prvi ulazak u novu kategoriju proizvoda posle skoro decenije. Kompanija Apple takođe se useljava na teritoriju Mete. Zakerbergova kompanija je tokom godina potrošila milijarde na razvoj tehnologije koja omogućava korisnicima da se urone u digitalne svetove.

Pored prikazivanja virtuelne stvarnosti (VR), Quest 3 i Vision Pro takođe mogu da integrišu digitalni sadržaj u okruženja iz stvarnog sveta, što se obično naziva proširena stvarnost (AR). Zakerberg očigledno nije mogao da ostavi neospornu procenu iz nekih izveštaja o testiranju da su Vision Pro najbolje slušalice mešovite realnosti do sada.

Istovremeno, on je rekao da postoji fundamentalni spor oko budućnosti tehnologije: on želi da osigura da model otvorenog pristupa, poput onog koji Meta teži, prevlada.

Foto: Unsplash

Zašto Zakerberg napada Apple?

Već neko vreme postoji napetost između Apple-a i Mete. To je mnogo novca i pitanje koja tehnološka kompanija može zadržati kupce.

Sa svojim platformama koje se finansiraju iz reklama, Facebook grupa sledi drugačiji poslovni model od Apple-a, koji je postao najbogatija kompanija na svetu prodajom sopstvenog hardvera – pre svega iPhone-a – i pokušava da zaštiti svoj izolovani ekosistem.

Pre nekoliko godina, Zakerberg je bio veoma ljut na Appleove mere za povećanje privatnosti na iPhone-u. Od tada, programeri aplikacija poput Meta moraju da dobiju izričit pristanak korisnika ako žele da prate njihovo ponašanje u različitim aplikacijama. Mnogi su odbacili takozvano praćenje – i time potkopali i Meta modele oglasa koji su personalizovali oglašavanje na ovaj način. Međutim, meta biznis se od tada oporavio.

Nedavno je Zakerberg kritikovao Appleove planove za primenu zakona EU o DMA. Između ostalog, predviđa da iPhone uređaji takođe moraju biti u mogućnosti da preuzimaju aplikacije iz drugih izvora osim iz prodavnice aplikacija kompanije. Međutim, alternativni uslovi koje pruža Apple mogli bi da dovedu do toga da mnogi programeri ostanu u trenutnom sistemu. Apple je stoga žestoko kritikovao švajcarski programer servisa za slanje poruka Threema, između ostalih .


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: