Podeli vest

”Ne tražite zdravlje i bogatstvo, već tražite sreću, jer na Titaniku su svi bili zdravi i bogati, a srećnih je bilo na jedinice”, rekao je Vinston Čerčil i opisao sudbinu putnika na “Titaniku”, ali i na “Titanu”.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

Tanjug/Atlantic/Magellan via AP

Poznati stručnjak za Titanik, svetski rekorder avanturista, dva člana jedne od najbogatijih porodica Pakistana i izvršni direktor kompanije koja je predvodila ekspediciju do najpoznatijeg brodoloma na svetu, poginuli su na podmornici Titan, koja je doživela katastrofu u Atlantskom okeanu ove nedelje.

Američki reditelj Džejms Kameron, koji je režirao film Titanik, izjavio je da je šokiran sličnošću broda koji je potonuo 1912. nakon sudara sa santom leda i tragedijom podmorniceTitana, čija su ostaci otkriveni u blizini olupine.

Zanemarena upozorenja

„Iznenađen sam sličnošću same katastrofe Titanika, gde je kapetan više puta upozoren na santu leda ispred sebe, a ipak je jurio punom brzinom u ledeno polje, što je rezultiralo smrću mnogih ljudi, sa vrlo sličnom tragedijom kada upozorenja nisu obavljena baš na ovom istom mestu“, rekao je on za ABC njuz.

Kameron je naglasio da bezbednosna i inženjerska pitanja treba uzeti u obzir kao prioritet kada se roni duboko, kao i da je bezbednost zlatni standard. Režiser koji je sam istraživao mesto olupine, ocenio je da je implozija “prilično nadrealna” i naveo da je jedan od poginulih putnika, Pol-Anri Nargole, bio njegov prijatelj.

„Da je on tragično umro na ovaj način, za mene je skoro nepojmljivo“, rekao je Kameron za ABC Njuz.

Ranije je američka obalska straža potvrdila otkriće olupine nestale podmornice “Titan” i obavestila rodbinu posade koja je stradala u „katastrofalnoj” eksploziji.

Prema rečima predstavnika službe, uređaj za daljinsko upravljanje pronašao je repni deo Titana na dnu okeana više od 200 metara od potonulog Titanika. Portparol obalske straže rekao je da će dubokomorska vozila nastaviti da rade na mestu olupine radi prikupljanja dodatnih podataka, a vreme nastavka operacije nije određeno.

Ko su ljudi koji nisu imali sreće?

Na brodu u vlasništvu američke kompanije Oušn Gejt Ekspedišns, bili su njen osnivač Stokton Raš, francuski dubokomorski veteran Pol-Anri Nargole, britanski milijarder i svemirski turista Hamiš Harding, pakistanski biznismen Šahzada Davud i njegov sin Suleman.

Britanski biznismen Hamiš Harding je živeo u Dubaiju u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. “Action Aviation”, kompanija za posredovanje u avionima u kojoj je Harding bio predsednik, navela je da je on bio jedan od stručnjaka za misiju, koji je platio odlazak na ekspediciju. Harding je bio milijarder avanturista koji je držao tri Ginisova svetska rekorda, uključujući najduže trajanje na punoj dubini okeana na brodu sa posadom.

U martu 2021. on i istraživač okeana Viktor Veskovo zaronili su na najnižu dubinu Marijanskog rova. U junu 2022. otišao je u svemir na raketi New Shepard kompanije “Blue Origin”. .

Otac i sin Šahzada i Suleman Davud bili su članovi jedne od najistaknutijih pakistanskih porodica. Njihova porodica je u izjavi rekla da su obojica bili na brodu.

Njihova firma, “Davood Hercules Corp.”, sa sedištem u Karačiju, bavi se poljoprivredom, petrohemijom i telekomunikacionom infrastrukturom. Šahzada Davud je takođe bio u odboru poverenika kalifornijskog SETI instituta koji traga za vanzemaljskom inteligencijom.

Davudovi su živeli u Velikoj Britaniji, navodi SETI. Šahzada Davud je takođe bio član Globalnog savetodavnog odbora u dobrotvornoj fondaciji, koji je osnovao britanski kralj Čarls III da bi se bavio nezaposlenošću mladih. Diplomirao je na Univerzitetu Bakingem u Ujedinjenom Kraljevstvu i Univerzitetu Filadelfija (sada Univerzitet Tomas Džeferson) u SAD.

Pol Anri Nargole je bio bivši oficir francuske mornarice koji je smatran stručnjakom za Titanik nakon višestrukih putovanja do olupine tokom nekoliko decenija. Bio je direktor podvodnog istraživanja za E/M Group i RMS Titanic Inc., izvršio je 37 ronjenja do olupine i nadgledao je pronalaženje 5.000 artefakata.

Bio je vođa ekspedicije na tehnološki najnaprednijem zaronu na Titanik 2010. godine, koji je koristio sonar visoke rezolucije i 3D optičko snimanje na Titanikovom pramcu i krmi, kao i na polju krhotina. Dok je bio u Francuskom institutu za istraživanje i eksploataciju mora, vodio je prvu ekspediciju za oporavak na Titaniku 1987. godine.

Ekspediciju Titana organizovala je kompanija Oušn Gejt Ekspedišn, što je bilo treće takvo putovanje do olupina Titanika, koji je udario u santu leda i potonuo 1912. godine, kada je preživelo samo oko 700 od otprilike 2.200 putnika i članova posade.

Stokton Raš je osnovao Oušn Gejt 2009. godine kako bi obezbedio podmornice sa posadom za podvodne istraživače, navodi se na veb stranici kompanije. Raš je bio pilot Titana.

Privatna kompanija sa sedištem u Vašingtonu počela je da dovodi turiste na Titanik 2021. godine kao deo svojih napora da zabeleži sporo propadanje olupine. U intervjuu za CBS njuz prošle godine, Raš je branio bezbednost svoje podmornice, ali je rekao da ništa nije bez rizika.

On je postao najmlađi pilot na svetu sa 19 godina 1981. godine, a na koledžu je upravljao komercijalnim avionima, prema biografiji njegove kompanije. Pridružio se kompaniji McDonnell Douglas Corp. 1984. kao inženjer za testiranje letenja.

Tokom proteklih 20 godina, nadgledao je razvoj više uspešnih poduhvata u oblasti intelektualne svojine.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: