Podeli vest

Kada je skupo preskupo – i da li postoji ograničenje cene u segmentu luksuza? Sve su glasnije kritike na račun ponekad preterano visokih cena nekih brendova. Suknja od preškira za preko 800 evra brenda Balenciaga je samo deo bizarnosti

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pexels

Koliko je previše novca za komad garderobe?

Luksuzni predmeti postaju sve skuplji. Kaput od vune brenda Loro Piana dostupan je za preko 20.000 evra, a oko kukova možete vezati suknju od peškira brenda Balenciage za oko 800.

Popularna Hermes Birkin torba, složiće se mnogi, sa svojom bogatom istorijom, ikoničnim statusom i visokim kvalitetom, predstavlja amblem luksuza i ekskluzivnosti. Međutim, ono što sve češće nailazi na kritiku je njena cena. Na ovu cenu utiču faktori kao što su materijali, izrada, veličina, boja, retkost i njeno stanje, a može se kretati od 12.000 dolara do neverovatnih 200.000 dolara.

Za pet godina dogodio se enormni skok cena luksuznih brendova

Poslednjih godina brendovi poput Šanela i Luj Vitona drastično su povećali cene. To pokazuje analiza pružaoca finansijskih usluga HSBC. Speedy torba iz Louis Vuittona sada košta oko 1.550 evra – što je udvostručenje u odnosu na 2019. Velika Šanelova torbica sa preklopom danas košta oko preko 11.500 evra, a to je 80 odsto više nego pre pet godina.

Ovako se pravda Šanel

Bruno Pavlovski, predsednik modnog brenda Šanel, objašnjava za Fajnenšel tajms da su korekcije cena poslednjih godina reakcija na inflaciju. Takođe su neophodni da biste se pozicionirali u poređenju sa drugim brendovima.

„Ne radi se o tome da ste najskuplji provajder, već da su cene na nivou industrije. I dalje: „Ne želimo nikoga da isključimo iz brenda”, kaže Pavlovski

Da li luksuz gubi obožavaoce?

Kupci se možda već odvajaju od luksuznih brendova. Jer uzdržanost u ponašanju pri kupovini već postaje jasna.

Johann Rupert, predsednik luksuzne švajcarske Richemont grupe, takođe zna to. On je u septembru prošle godine upozorio da inflacija i veći troškovi guše potražnju čak i među dobrim evropskim kupcima.

„Vidimo određeni nedostatak ljudi koji su spremni da plate ove cene”.

Ali ko zapravo više kupuje luksuzne stvari?

Luka Solka, analitičar u Bernsteinu, procenjuje za Njujork tajms da prvih pet odsto kupaca luksuzne robe sada čini više od 40 odsto prodaje većine brendova.

“Cene su postale zaista apsurdne, sve manje je onih koji ulaze u krugove luksuznih kupaca, a više onih koji kupuju sve manje”

Modni influenser za muškarce Brajan Jambao kritikovao je XXL cene na Instagramu: „Cene su postale zaista apsurdne u celoj industriji. Bio sam u iskušenju da kupim kaput brenda Miu Miu, a onda sam video cenu od od 6.000 dolara za kaput napravljen od najobičnije vune. Mislim da je dobro vreme da većina brendova snizi cene inače će svi preći na iznajmljivanje garderobe.”

I blog „Diet Prada“ takođe posvećuje post ovoj temi.

U njemu se kaže: „Luksuzni brendovi određuju svoje cene i na taj način privlače sve manju publiku sa dubljim novčanikom, ali da li ih zapravo kupuju? Prema podacima City kreditnih kartica, prodaja luksuzne robe u SAD je u stalnom padu od svog vrhunca nakon pandemije.

Komentari kažu: „Cene su nečuvene.“ I: „Ono što je još luđe je da je većina ovih proizvoda ružna i osnovna! A kvalitet je postao apsolutno loš.”

Stilistkinja Karla Velč, koja oblači zvezde poput Olivije Vajld i Amerike Ferere, takođe se buni protiv industrije luksuza.

Ona deli na Instagramu: „Dragi modni direktori, proizvodite manje i prodaćete više. Ne treba nam toliko odeće.”

Ona zaključuje rečima: „Bilo bi u redu i da vi i vaši akcionari zarađujete malo manje. I dalje će izgledati dobro.”




bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: