Prolećni umor je stanje koje se često javlja kod ljudi kada zima završi i počne proleće. Mnogi ljudi se suočavaju sa umorom, gubitkom energije i nedostatkom motivacije u ovo doba godine.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pixabay

Istraživanja su otkrila da prolećni umor nije samo psihološki, već da postoje i biološki faktori koji utiču na njega.

Jedno od istraživanja objavljeno u časopisu “Journal of Affective Disorders” 2014. godine, pokazalo je da se tokom zimskih meseci naš organizam prilagođava na manje sunčeve svetlosti i hladnije temperature, a kada dolazi proleće, taj proces se mora ponovo uspostaviti. Ovo može dovesti do poremećaja u ravnoteži hormona i nedostatka energije.

Drugo istraživanje sprovedeno u Holandiji pokazalo je da je prolećni umor povezan sa promenama u cirkadijalnom ritmu, tj. unutrašnjem satu tela. Kada se menja vreme, naše telo se prilagođava novom rasporedu i to može uticati na kvalitet sna i nivo energije.

Pored ovoga, postoje istraživanja koja ukazuju na to da prolećni umor može biti povezan sa sezonskim alergijama i povećanim nivoom histamina u telu, koji može izazvati umor i smanjiti nivo energije.

Uzroci prolećnog umora

Postoji nekoliko faktora koji mogu doprineti prolećnom umoru. Jedan od glavnih uzroka je promena u načinu života. Kako se dani postaju duži, ljudi obično provode više vremena napolju, više se kreću i bave fizičkim aktivnostima. Ovo može dovesti do toga da se telo navikava na promene i da se prilagođava novom načinu života.

Drugi faktor koji može doprineti prolećnom umoru je nedostatak sna. Kako se dani postaju duži, ljudi često ostanu budni duže i spavaju manje, što može dovesti do umora i nedostatka energije.

Takođe, promena vremena i temperature može uticati na naše telo i mozak. Kada su dani duži i kada je sunce jače, telo proizvodi manje melatonina, hormona koji nam pomaže da zaspimo noću. Kada se ovaj hormon proizvodi manje, može doći do nesanice i umora.

Simptomi prolećnog umora

Simptomi prolećnog umora mogu varirati od osobe do osobe, ali neki od najčešćih simptoma uključuju:

  • Umor i gubitak energije
  • Poteškoće sa snom i nesanica
  • Gubitak motivacije i interesovanja za svakodnevne aktivnosti
  • Anksioznost i depresija
  • Glavobolje i bolovi u mišićima

Kako prevazići prolećni umor

Postoje neki koraci koje možete preduzeti kako biste prevazišli prolećni umor:

  1. Dobar san: Pokušajte da spavate dovoljno. Pokušajte da odete na spavanje i probudite se u isto vreme svakog dana. Izbegavajte konzumiranje kofeina kasno uveče.
  2. Fizička aktivnost: Redovna fizička aktivnost može pomoći da poboljšate raspoloženje i osećaj energije. Pokušajte da se bavite nekom fizičkom aktivnošću najmanje 30 minuta dnevno.
  3. Ishrana: Ishrana igra veliku ulogu u održavanju energije i raspoloženja. Pokušajte da jedete uravnotežene obroke

bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: