Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić rekao je danas da Grad sutra kreće sa pripremnim radovima na uklanjanju starog nemačkog mosta, izgradnju novog savskog mosta kao i tunela od Savske do Dunavske padine koji su, kako je rekao, sastavni deo projekta Malog metroa.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

FOTO TANJUG/ VLADIMIR ŠPORČIĆ

“Sutra krećemo sa pripremnim radovima da bismo stvorili uslove da se započne s planiranim radovima. Po našoj poslednjoj informaciji to je 31. oktobar – 1. novembar. U isto vreme bi trebalo da počnu radovi na uklanjanju mosta, tj. da se zatvori most za saobraćaj”, rekao je Šapić na konferenciji za novinare.

On je dodao da će sa druge strane početi radovi na izgradnji tunela s tim što će nekoliko meseci biti neophodno da se pomeri određena infrastruktura vezano za električnu mrežu i kanalizaciju da bi se stvorili uslovi za početak bušenja tunela.

Šapić je rekao i da je prema prvobitnom projektu planirano da tunel preseče ulicu Gavrila Principa i ona ne bi bila funkcionalna za saobraćaj. Gradonačelnik je dodao da se saobraćaj neće prekidati, a da će tokom izvođenja radova vozila javnog prevoza ići izmenjenom trasom preko Brankovog mosta i ulicom Gavrila Principa.

“Prema informacijama koje mi u ovom momentu imamo, radovi na mostu bi trebalo da traju do tri godine”, rekao je Šapić.

Rdi se i križni tok ispred Brankovog mosta.

Dodao je da će tokom leta krenuti radovi na izgradnji kružnog toka ispred Brankovog mosta.

“Taj kružni tok je sastavni deo tri kružna toka koje smo već najavili. Sada krećemo s ovim prvim kod Brankovog mosta”, rekao je Šapić i dodao da će se grad potruditi da kružni tok bude završen pre početka školske godine.

Gradonačelnik Beograda je tokom konferenciji za štampu kritikovao ministra građеvinarstva, saobraćaja i infrastrukturе Gorana Vеsića i dodao da Vesić treba da se obrati SNS ako ima neki problem.

On je rekao da je bilo nekih nedoumica oko toga ko je finansijer projekta i da je prethodnih dana slušao da je nešto prebačeno na Republiku.

Šapić je rekao da je Vlada Srbije finansijer Malog metroa od počekta projekta, a da je tokom privremene uprave Beogradom data saglasnost Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture za uklanjanje drumske saobraćajnice, tramvajskih koloseka, optičke veze, sistema za nadzor saobraćaja, javnog osvetljenja i tramvajske kontakte mreže, kao i za pribavljanje svih neophodnih dozvola o uklanjanju starog savskog mosta.

“To je jedino što smo mi njima dali, jer to je njihov deo posla. Ništa nismo prebacivali”, rekao je Šapić.

Neću da plaćam novinare

On je rekao i da je u medijima naklonjenim opoziciji čuo teze predsednika CLS-a Nikole Jovanovića, za koga tvrdi da je na platnom spisku ministra Vеsića, da svi kapitalni projekti koji u Beogradu treba da se urade pređu na republičko finansiranje.

Šapić je naveo i da on nema svoje novinare, ni analitičare.

“Ja da plaćam neću. Ja nemam BIRN koji pomažem i finansiram da bi vodio moje bitke, što unutar stranke, što van stranke. Ja nemam vezu u opozicionim medijima”, rekao je Šapić.

On je naveo i da je budžet Srbije oko 70 milijardi evra, dok je budžet glavnog grada 1,5 milijardi evra ili dva odsto, a da Beograd u BDP Srbije učestvuje sa oko 45 odsto. Naglasio je i da se iz kase lokalnih samouprava u budžet Srbije mnogo manje novca sliva nego iz Beograda.

“Tako da taj novac Vlada i Srbija nemaju zato što je Vesić mnogo sposoban i što je Vesić obezbedio pare. Da je do Vesićeve sposobnosti, onda bi verovatno Republika Srbija bila u stanju u kojem je ostavio košarkaški klub Zvezdu i fudbalski klub Crvenu Zvezdu”, rekao je Šapić. Šapić je rekao da stari nemački most 80 godina bio bez građevinske dozvole, nelegalno i da niko nije ni pomislio da treba da ga legalizuje.

“Zašto je Ministarstvo građevine pre mesec dana most koji treba da se ruši upisalo u katastar, pitajte njih. Zašto upisujete u katastar nešto što znamo da će da se ruši?”, upitao je Šapić.

Zahvalan sam SNS što me je predložila za prvog čoveka

On je rekao i da ga je za prvog čoveka prestonice predložila SNS i da joj je na tome zahvalan.

“Ukoliko (Goran Vesić) ima bilo koji problem s tim što danas nije ovde, nek se obrati Srpskoj naprednoj stranci, jer mene je Srpska napredna stranka prvo pozvala da dođem. Srpska napredna stranka je znala da ako ja dođem da njega neće biti. Mogla je da bira. Srpska napredna stranka je mene postavila za potpredsednika, nikoga nisam molio da me postavlja”, rekao je Šapić.

On je dodao da mu je mesto potpredsednika SNS najpre ponudio nekadašnji predsednik stranke Aleksandar Vučić i da mu je to bila izuzetna čast i da je zato prihvatio. Dodao je da je on ulaskom u SNS ugasio svoju stranku za koju je rekao da je bila jača od mnogih stranaka koje su partnerske stranke SNS.

“Ja sam svoju ugasio. I podneo veliku žrtvu. Zašto? Zato što sam verovao u politiku SNS, verujem u nju danas. Ja sam jedini funkcioner koji je u manje od dva meseca obišao 50 gradova”, rekao je Šapić. Nikola Jovanović najavio je posle Šapićeve konferencije za novinare da će ga tužiti, jer ga je kako je rekao, vređao i optužio da prima novac za kritiku gradske vlasti. On je rekao i da time želi da stane na put, kako tvrdi, štetnom delovanju Šapića.

Šapić: Više ljudi kupuje karte za prevoz, pad prihoda je zbog pojeftinjenja karata

Šapić je rekao da veći broj građana kupuje karte za gradski prevoz, navodeći podatak da sada kartu kupuje 1,7 miliona njih a da je pre promene sistema plaćanja i umanjenja cena karata kupovalo 800.000 njih.

Na konferenciji za novinare u Skupštini Grada Beograda, Šapić je rekao da su samo smanjenje cene i promena strukture plaćanja uticale na pad prihoda i objasnio da su cene karata manje za oko 60 odsto dok je zabeleženi pad prihoda oko 15 odsto.

Kako je naveo, građani koji su ranije kupovali nedeljne i mesečne karte sada mahom plaćaju dnevne karte. Istakao je da je cena dnevnih karata najjeftinija u Evropi. Šapić je naveo da je odluka o smanjenju cene karata deo njegove socijalne politike i najavio da će za dve godine da izmeni ceo vozni park.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: