Podeli vest

Ako želite da budete u formi, trebalo bi da radite znojne vežbe koje traju najmanje 45 minuta nekoliko puta nedeljno? Pogrešna misao! Studija pokazuje da je dovoljno tačno jedanaest minuta dnevno.

Autor : Bilten.rs , Izvor :

Foto: Unsplash/ilustracija

Opšta preporuka Svetske zdravstvene organizacije (SZO) je da treba da radite najmanje 150 minuta „umerenog vežbanja” ili 75 minuta „aktivnog sporta” nedeljno da biste sprečili bolest.

Nažalost, za neke ljude nije kompatibilno sa svakodnevnim životom da provode toliko vremena na vežbanju.

Postoje dobre vesti za sve koji nemaju dovoljno vremena: studija je pokazala da samo jedanaest minuta vežbanja dnevno ima koristi za vaše zdravlje .

Nemački magazsin FOCUS online objašnjava kako vaše telo ima koristi od toga.

Zašto SZO preporučuje 150 minuta

Svetska zdravstvena organizacija (SZO) preporučuje da zdrava odrasla osoba ima najmanje 150 minuta umerenog vežbanja nedeljno ili 75 minuta intenzivnog vežbanja.

Pri srednjem intenzitetu i dalje možete voditi neobavezni razgovor dok vežbate, čak i ako ste malo bez daha. Pri visokom intenzitetu to više nije moguće.

Posmatrano po danu, to je 21 minut vežbe umerenog intenziteta ili oko deset minuta intenzivne aktivnosti.

Ove smernice treba poštovati da biste sprečili gojaznost, kardiovaskularne bolesti i probleme sa zglobovima. Federalno ministarstvo zdravlja se takođe pridržava preporuke SZO.

Zašto bi sada trebalo da trenirate tačno jedanaest minuta?

Istraživači sa Univerziteta Kembridž u Engleskoj sproveli su meta-studiju. Svaka od ispitanih studija posmatrala je približno 10.000 ljudi tokom dužeg vremenskog perioda.

Na početku studija, svi učesnici su upitani koliko se sportom bave u slobodno vreme. Zatim su posmatrani najmanje tri godine. Uzroci smrti su utvrđeni i klasifikovani u kardiovaskularne bolesti, rak ili druge uzroke.

Više vežbanja može sprečiti ranu smrt

Nije iznenađujuće što je rezultat bio da su ljudi koji su vežbali ređe umrli od kardiovaskularnih bolesti i raka nego oni koji nisu vežbali. Istraživači su došli do zaključka da se oko 16 odsto ranih smrti moglo izbeći uz preporučenih 150 minuta vežbanja nedeljno.

Ali čak i sa samo polovinom preporučenog vremena, deset posto smrtnih slučajeva moglo se izbjeći. To znači da samo 75 minuta umerenog vežbanja nedeljno, ili jedanaest minuta dnevno, može smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti i raka.

Dakle, nije vam potrebno toliko vežbanja da biste učinili nešto dobro za svoje zdravlje. Ipak, ako više vežbate, imate još manji rizik da se razbolite. Dakle, pre nego što sednete na kauč, idite u kratku šetnju oko bloka svaki dan da biste imali koristi od pozitivnih efekata.

Oprez: Važno je napomenuti da studija nije uzela u obzir druge važne faktore, kao što su ishrana i kvalitet sna. Pored toga, merena je samo aktivnost van posla. Međutim, ljudi koji rade u ugostiteljstvu se kreću mnogo više od osobe sa kancelarijskim poslom.

Rezultati ove studije stoga nisu 100 posto pouzdani. Ipak, oni pokazuju tendenciju da čak i malo vežbanja može imati zdravstvene koristi .

Koliko intenzivno treba da se bavite sportom?

Naravno, čini razliku da li ćete raditi jedanaest minuta nežne joge ili jedanaest minuta dizanja teških tegova.

Preporuka SZO kaže da bi trebalo da radite 150 minuta nedeljno (ili jedanaest minuta dnevno) vežbanja umerenog intenziteta. Umereno bi se moglo opisati kao šetnja ili vožnja biciklom.

Napornije aktivnosti kao što su džogiranje ili naporne vežbe računaju se dvostruko. Na primer, jedan minut trčanja se računa kao dva minuta hoda. Naravno, za ovu preporuku važi sledeće: Ako možete da upravljate više vremena ili intenziteta, slobodno to učinite.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: