Preterano prerađena hrana uključuje instant supe, sosove, smrznute pice i gotova jela, kao i viršle, kobasice, pomfrit, sokove, kolačiće iz prodavnice, kolače, bombone, krofne, sladoled i drugo.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

Konzumiranje više ultra obrađene hrane povećava rizik od obolevanja i umiranja od raka, posebno raka jajnika, pokazali su rezultati najnovijeg istraživanja sprovedenog na oko 197.000 ljudi u Velikoj Britaniji od kojih su više od polovine žene, objavio je danas Si-En-En (CNN).
Preterano prerađena hrana uključuje instant supe, sosove, smrznute pice i gotova jela, kao i viršle, kobasice, pomfrit, sokove, kolačiće iz prodavnice, kolače, bombone, krofne, sladoled i drugo.
„Ultra-prerađena hrana se proizvodi od industrijski dobijenih sastojaka i često sadrži aditive da bi se prilagodila boja, ukus, konzistencija, tekstura ili produžio rok trajanja“, istakla je dr Kiara Čang, istraživač Nacionalnog instituta za zdravlje i negu u Školi javnog zdravlja sa Imperial College London.
„Naša tela možda neće reagovati na isti način na ove ultra-obrađene sastojke i aditive, kao na svežu i hranljivu minimalno obrađenu hranu“, rekla je Čang.
Međutim, ljudi koji jedu više ultra-prerađene hrane imaju i tendenciju da „piju više gaziranih pića i manje čaja i kafe, kao i manje jedu povrće i drugu hranu koja spada u zdrav način ishrane“, istakao je Duan Melor, dijetetičar i viši saradnik na medicinskoj školi Aston u Birmingemu, Velika Britanija.
„Ovo bi moglo značiti da to nije efekat same ultra-prerađene hrane, već da odražava uticaj manjeg unosa zdravije hrane“, rekao je Melor, koji nije bio uključen u studiju.
Studija, objavljena u utorak u časopisu eClinicalMedicine, razmatrala je povezanost između konzumiranja ultraprerađene hrane i 34 različita tipa raka u periodu od 10 godina. Istraživači su analizirali podatke o navikama u ishrani 197.426 ljudi iz baze britanske Biobanke, velike biomedicinske baze podataka i istraživačkog resursa koji je pratio stanovnike od 2006. do 2010. godine.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
Količina ultra obrađene hrane koju su konzumirali ljudi u ishrani kretala se od 9,1 odsto do 41,4 odsto, pokazalo je istraživanje. Obrasci ishrane su zatim upoređeni sa medicinskim kartonima u kojima su navedene i dijagnoze i smrti od raka.
Svaki porast od 10 odsto u potrošnji ultraobrađene hrane bio je povezan sa povećanjem od 2 odsto u razvoju bilo kog raka i 19 odsto povećanim rizikom od dijagnoze raka jajnika, navodi se u saopštenju Imperial College London.
Smrtnost od raka je takođe porasla, pokazalo je istraživanje.
Za svakih dodatnih 10 odsto veće potrošnje ultraprerađene hrane, rizik od umiranja od bilo kog raka povećavao se za šest odsto dok je rizik od umiranja od raka jajnika porastao za 30 odsto, navodi se u saopštenju.
Kada je reč o smrti od raka kod žena, rak jajnika je rangiran na petom mestu, „što predstavlja više smrtnih slučajeva nego bilo koji drugi rak ženskog reproduktivnog sistema“, primetilo je Američko udruženje za rak.
Ovo najnovije istraživanje nije prvo koje pokazuje povezanost između visokog unosa ultraprerađene hrane i raka. Studija iz 2022. godine ispitala je ishranu preko 200.000 muškaraca i žena u Sjedinjenim Državama do 28 godina i otkrila vezu između ultraprerađene hrane i kolorektalnog karcinoma – trećeg najčešće dijagnostikovanog raka u Sjedinjenim Državama kod muškaraca, ali ne i kod žena.
“Iako nova studija sa sedištem u Velikoj Britaniji ne može da dokaže uzročnost, već samo povezanost, drugi dostupni dokazi pokazuju da bi smanjenje ultra-prerađene hrane u našoj ishrani moglo da pruži važne zdravstvene koristi“, istakla je dr Ester Vamos, vodeći autor studije.
„Potrebna su dalja istraživanja da bi se potvrdili ovi nalazi i razumele najbolje strategije javnog zdravlja za smanjenje široke rasprostranjenosti i štetnosti ultra-prerađene hrane u našoj ishrani“, navela je Vamos.
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

