Podeli vest

Ovsena kaša se dugo smatra vrhunskom superhranom. Odjednom se na TikToku kritikuju kašice, ovseno mleko i slično. Šta je istina? Stručnjak za ishranu Martin Auersvald objašnjava.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pixaby

Ovsena kaša je odavno poznata kao pravi univerzalac u ishrani: sadrži puno vlakana, malo šećera i malo masti. Takođe su raznovrsni. Ali na TikTok platformi, brojni uticajni ljudi već neko vreme upozoravaju na ovsene pahuljice i ovseno mleko. Nemaju nutritivnu vrednost ili čak dovode do skoka šećera u krvi. Šta je sa “zaverom od zobi”?

„Zob je hrana bogata ugljenim hidratima, ali to ga automatski ne čini nezdravim“, objašnjava stručnjak za ishranu Martin Auersvald u intervjuu. „Trebalo bi da posmatramo hranu kao celinu, a ne da je svedemo na sadržaj ugljenih hidrata ili masti. Prema Auersvaldu, ovas je „značajno preporučljivija od sveprisutne pšenice“ u smislu nutritivnog sadržaja, zdravstvenih koristi i svarljivosti.

Da li zob podiže šećer u krvi?

Prema autoru knjige „Zdravo sa ovsom“ (od 18. marta iz Kosmos Verlaga), takođe ima malo istine u glasinama o porastu šećera u krvi izazvanom ovsom: „Zbog sadržaja proteina i vlakana, ovas izaziva smanjenje šećera u krvi. diže se manje od belog hleba, pirinča ili slatkiša.” Međutim, on upozorava da se čak i zdrava hrana poput zobi drugačije toleriše: „Svako ko ima veliku težinu, već ima dijabetes tipa 2 ili neki oblik insulinske rezistencije ili malo vežba u svakodnevnom životu, doživeće veći porast šećera u krvi i veća je verovatnoća da će dobiti na težini nego neko drugi, koji se mnogo kreće.”

A šta je sa ugljenim hidratima?

Prema Auersvaldu, relativno visok udeo ugljenih hidrata nije problem.Ugljeni hidrati mogu biti „gojivi“, ali je važno kako ishrana uopšte izgleda i kakvi su ugljeni hidrati. „Zašećerene kukuruzne pahuljice i beli hleb se razlikuju od Bircher muslija sa svežim voćem i ovsenim pahuljicama“, kaže Auersvald. „Takođe: Ako se mnogo krećete, ne morate da se plašite ’loših ugljenih hidrata‘.

Foto: Pixabay

Za Martina Auersvalda, zob je lokalna superhrana i „više od samo muslija“. „To je originalno žito i manje je uzgajano ili modifikovano od pšenice“, kaže autor knjige. Visok udeo biljnih proteina i vlakana podstiče metabolizam i zdravu crevnu floru. “Takođe je svarljiv i bogat mikronutrijentima kao što su vitamini B, magnezijum i vitamin E.”

„Zbog visokog udela beta-glukana, zob takođe može da snizi nivo holesterola i pozitivno utiče na imuni sistem“, objašnjava Auersvald. „Ako nije previše obrađen ili pečen, sadrži antioksidante koji mogu ublažiti efekte stresa i hronične upale na telo.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: