Od pojave mobilnih telefona, vodila se debata o tome da li zračenje izaziva rak. Sada je tu rezultat najveće dugoročne studije do sada.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Pametni telefoni su postali sastavni deo našeg svakodnevnog života . Ovo zabrinjava neke ljude jer se plaše da bi zračenje mobilnog telefona moglo dovesti do tumora na mozgu. Na kraju krajeva, uređaji emituju zračenje direktno na glavu prilikom obavljanja tradicionalnih telefonskih poziva, piše Heute.
Slučaj Italijana koji je, prema sudskoj presudi , dobio benigni tumor na mozgu kao rezultat “nepravilne upotrebe mobilnog telefona”, izgleda to potvrđuje. Međunarodni istraživački tim je sada dao sve jasno u svojoj takozvanoj kosmos studiji.
Nema dokaza o povećanom riziku od tumora na mozgu zbog zračenja mobilnog telefona
“Nismo pronašli dokaze o povećanom riziku od glioma , meningioma ili akustičnih neuroma”, rekao je tim koji su predvodili Maria Feichting sa švedskog Karolinska instituta i Paul Elliott sa Imperial College u Londonu. Ovo sugeriše da obim upotrebe mobilnih telefona nije povezan sa rizikom od tumora na mozgu.
Procenjeni su podaci od preko četvrt miliona ljudi
Kosmos je skraćenica za „Kohortna studija o mobilnim telefonima i zdravlju“. Ovo je međunarodna dugoročna studija sa oko 265.000 učesnika iz Danske, Finske, Holandije, Švedske i Velike Britanije. Prema timu, većina su bili dugogodišnji korisnici pametnih telefona. Svi učesnici studije Kosmosa imali su najmanje 18 godina. Većina je bila starija od 40 godina. Cilj, kako istraživači kažu, najveće dugoročne studije na ovu temu, bio je da se ispitaju efekti zračenja mobilnog telefona na razvoj tumora glave .
Ovako je tekla studija Kosmosa
Između 2007. i 2012. godine, više od četvrt miliona ispitanika moralo je da odgovori na upitnik koji je „sadržao detaljne informacije o trenutnoj i prethodnoj upotrebi mobilnog telefona“. Takođe su pristali na to da njihovi mrežni operateri dele informacije o njihovom ponašanju tokom tri meseca. Analiza je uključila i podatke o zdravstvenom stanju učesnika, koji su upoređeni sa nacionalnim registrima raka.

Studija ne otkriva vezu između upotrebe mobilnog telefona i tumora na mozgu
Tokom perioda praćenja od nešto više od sedam godina, dijagnostikovano je 149 slučajeva glioma, 89 meningioma i 29 slučajeva neuroma akustike. Istraživači zaključuju da nije došlo do povećanja upotrebe mobilnih telefona tokom prosečnog perioda od 15 godina.
“Nismo pronašli dokaze o povećanom riziku od glioma, meningioma ili akustičnih neuroma “
“Nismo pronašli dokaze da je dugotrajna ili intenzivna upotreba mobilnog telefona povezana sa rizikom od tri tipa tumora na mozgu.” Tim takođe ukazuje na prethodne studije na ovu temu: „Naši dosadašnji rezultati i drugi dostupni naučni dokazi sugerišu da upotreba mobilnog telefona nije povezana sa povećanim rizikom od razvoja ovih tumora.
Studija je objavljena u časopisu Environmental International .
Studija Kosmosa fokusirala se samo na tumore mozga
Studija se bavila isključivo efektima zračenja mobilnog telefona na mozak. Istraživački tim stoga ne može davati nikakve izjave o mogućim drugim zdravstvenim posledicama koje bi mogle biti posledica korišćenja pametnog telefona.
Na primer, 2023. godine, švajcarska studija je pokazala vezu između teške upotrebe mobilnog telefona i niže koncentracije sperme . Za žene, s druge strane, može se očekivati da će zračenje mobilnog telefona imati manji, ako ga uopšte ima, uticaj na plodnost.
Pored toga, studije iz prošlosti su pružile dokaze da mobilni telefoni na uhu mogu imati negativan uticaj na razvoj sposobnosti pamćenja kod mladih ljudi . Takođe se kaže da zračenje mobilnog telefona može da utiče na moždanu aktivnost tokom spavanja .
Takođe se sumnjalo da Bluetooth slušalice izazivaju rak u prošlosti .
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

