Neki mitovi o ishrani i dalje postoje. Večera posle 18 sati je loša? Netačno! Nutricionista Vanessa Brand razjašnjava uobičajene zablude u koje se i dalje neosnovano veruje

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pexels

Zabluda u vezi sa ishranom je gotovo isto onoliko koliko i činjenica. Nemačka nutricionistkinja izabrala je nekoliko mitova o ishrani u koje se najčešće veruje i odlučila da ih raskrinka.

Biljno mleko je zdravije od kravljeg mleka

Netačno. Brand kaže da je konzumiranje biljnih napitaka umesto kravljeg mleka trend koji je u porastu poslednjih godina. Što se tiče nutritivnog profila, kravlje mleko je i dalje najbolja opcija. Pod određenim okolnostima može imati smisla koristiti alternativu na biljnoj bazi, na primer ako imate alergiju na kravlje mleko ili ako želite da jedete vegansku ishranu . Ali nije slučaj da je alternativa na biljnoj bazi zdravija. To je zato što pića od zobi i pirinča, na primer, uglavnom sadrže skrob, odnosno ugljene hidrate. Ako ih konzumirate u tečnom obliku, oni brzo ulaze u krv i mogu povećati nivo šećera u krvi.

“Ako neko želi da se odluči za biljnu verziju, preporučujem napitak od soje: soja ima manji sadržaj ugljenih hidrata i sličan sadržaj proteina kao kravlje mleko. Najbolje je koristiti obogaćenu verziju sa kalcijumom i vitaminom B12”, kaže Brand.

Ugljeni hidrati vas čine debelim

Ni to nije tačno.

“Ugljeni hidrati su naš najvažniji izvor energije i trebalo bi da budu deo uravnotežene ishrane. Ali vrsta ugljenih hidrata je ključna. Jednostavni ugljeni hidrati – kao što su konzumni šećer ili beli hleb – brzo se razgrađuju i negativno utiču na nivo šećera u krvi. Složeni ugljeni hidrati, s druge strane, ne ulaze tako brzo u krv i imaju mali uticaj na nivo šećera u krvi. To uključuje, na primer, mahunarke i proizvode od celog zrna”, objašnjava Brand

Ona dodaje da je najbolje je kombinovati takve ugljene hidrate sa proteinima i vlaknima, na primer iz povrća . Ovo takođe osigurava da šećer sporije ulazi u krv.

Jaja podižu holesterol i štetna su za srce

Evo šta ekspertkinja kaže.

” Ovo je jedno od najčešćih pitanja na mojim konsultacijama. I mogu ih poreći. Žumanca sadrže holesterol i ranije se smatralo da povećavaju nivo holesterola u našim telima. Ali to nije slučaj i jaja, kada se konzumiraju normalno, nemaju negativan uticaj na nivo holesterola i kardiovaskularni sistem. Normalna potrošnja znači oko tri do sedam jaja nedeljno. Ali ako biste stalno jeli tri jaja dnevno, to bi bilo previše. Preporučujemo jaja kao deo uravnotežene ishrane jer su vredan izvor proteina i takođe sadrže gvožđe, vitamine B i vitamin A.”, kaže Brand.

Proizvodi bez glutena su zdraviji

Malo jeste, malo nije tačno.

“Uopšteno govoreći, to nije tačno. Bezglutenske proizvode birajte samo ako imate netoleranciju ili bolujete od celijakije. Ako to nemate, proizvodi bez glutena nemaju koristi. Naravno, govorimo o proizvodima koji nisu prirodno bez glutena, kao što su pirinač ili krompir, već, na primer, hleb bez glutena. Takvi proizvodi često sadrže više masti i više su obrađeni tako da mogu da se takmiče u pogledu konzistencije i ukusa i stoga su manje hranljivi. Ako sumnjate da ne podnosite gluten, trebalo bi da to razjasnite”, kaže Brand za nemački magazin “20MINUTA”


Večera posle 18 časova dovodi do povećanja telesne težine

Ipak ne, a Brand objašnjava zašto.

“Na ovo morate gledati na drugačiji način: nećete automatski dobiti na težini ako jedete kasnije . Ono što je još važnije je broj kalorija koje ukupno unosite u toku dana i koliko ih sagorevate. Mit verovatno potiče od činjenice da je veća verovatnoća da će veći deo, koji je možda teško svarljiv, uveče leći na vas i da nećete dobro spavati. Ovo može dovesti do povećanja telesne težine na duži rok. To je takođe zato što obično ne trošite toliko energije uveče i možete početi da jedete ranije. Ako neko jede malo više, ali i dalje vežba ili ide u šetnju, to nadoknađuje negativan efekat. Kao pravilo, preporučujem da jedete lako svarljivu večeru oko tri sata pre spavanja. Ovo se ne može odrediti određenim vremenom, već zavisi i od toga kada idete u krevet, poručuje Brand.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: