U Umetničkoj galeriji „Nadežda Petrović” u Čačku, večeras je otvorena izložba „Kolekcija kao ogledalo. Moderniza, u delima iz Galerije Matice srpske”, sa 86 umetničkih dela.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

galerija matice srpske
FOTO TANJUG/ JOVAN NIKOLIĆ

U Umetničkoj galeriji „Nadežda Petrović” u Čačku, večeras je otvorena izložba „Kolekcija kao ogledalo. Moderniza, u delima iz Galerije Matice srpske”, sa 86 umetničkih dela.

Ova izložba prvi je program u uvodnom delu projekta Nacionalne prestonice kulture 2023. godine, zvanja za koje se grad Čačak izborio u konkurenciji 12 lokalnih samouprava.

“Prisustvujemo ekskluzivnom događaju iz najmanje tri razloga. Prvi je da otvaramo izložbu reprezentativnih dela iz kolekcije Matice srpske koja u svom fondu čuva stvaralaštvo nekih od najznačajnijih umetnika nacionalne istorije umetnosti i kulture. Drugi je da galerija ovom izložbom ulazi u godinu kada obeležava 150 godina od rođenja Nadežde Petrović, rodonačelnice srpske moderne, umetnice koja je promenila tok srpskog slikarstva i nalazi se upravo na početku kolone najzaslužnijih za uvođenje nacionalne umetnosti u evropske tokove. I treći, publici možda najzanimljiviji jeste da ovom izložbom galerija i grad Čačak otpočinju sa programima projektima ‘Čačak prestonice kulture 2023.”, rekao je Branko Ćalović, direktor Umetničke galerije „Nadežda Petrović” i umetnički rukovodioc projekta „Čačak nacionalna prestonica kulture 2023. godine”.

“Zvanično otvaranje planirano je 21. marta, a mi ovom izložbom kao uvodnim programom najavljujemo sadržajno bogate programe koji nas očekuju tokom cele godine kako na nivou grada tako i u načoj galeriji”, kazao je Ćalović.

Naveo je da je ova izložba dobar primer uspostavljene saradnje čačanske galerije i galerije Matice srpske kao matične ustanove za galerije sa zbirkama.

Dela na izložbi predstavljaju najreprezentativnije primerke nacionalne umetnosti koja ukazuju na same početke srpske moderne oličene u radovima Đorđa Krstića, Paje Jovanovića ili Uroša Predića. Prikazuje i dela prve generacije modernih srpskih slikara poput Nadežde Petrović, Stevana Aleksića, Milana Milovanovića, pa do glavnih imena srpske umetnosti u periodu između dva svetska rata – Petra Dobrovića, Save Šumanovića i Bogdana Šuputa. Izložbu čini 86 umetničkih dela u čijoj lepoti će moći da uživa čačanska publika, a tu se 75 slika, sedam skulptura i četiri grafike.

Tijana Palkovljević Bugarski, autorka izložbe i upravnica galerije Matice srpske, podseća da je ova izložba nastala još 2020. godine, na poziv Nacionalne galerije u LJubljani, sa idejom da slovenačkoj publici prikaže jedan deo srpske likovne umetnosti, epohe modernizma i da predstavimo svoju institiuciju.

“Nakon tog gostovanja, posetili smo SANU u Beogradu, a nakon toga i Muzej savremene umetnosti Republike Srpske u Banja Luci. I ovo je možda jedna izložba koje je najposećenija u istoriji naše ustanove, budući da ju je do sada videlo 60.000 posetilaca. Radujemo se što će i Čačani ali i oni koji dođu u Čačak u narednih mesec i po imati priliku da uživaju u onome što je zaista najbolji reprezent naše nacionalne kulture”, kazala je ona.

Mi smo ovom izložbom želeli da pokažemo da je svaka kolekcija ogledalo ustanove i da je svaka kolekcija ogledalo nacionalne umetnosti. Način na koji se mi odnosimo prema tim umetnicima iz prošlosti jeste primer kako ustanove kulture treba da neguju, čuvaju, ali i popularišu umetnost za neke buduće generacije”, rekla je Palkovljević Bugarski.

Gradonačelnik Čačka Milun Todorović govorio je o projektima koji će ove godine biti realizovani u gradu na Moravi, poput Muzeja košarke i Stalne etnografske postavke Narodnog muzeja, Iskoristio je priliku da pozove mlade i kreativne umetnike da se pridruže kulturnim projektima Čačka, donesu nove ideje i sadržaje koji će biti moderna ovog vremena.

Izložba „Kolekcija kao ogledalo. Modernizam u delima iz galerije Matice srpske” trajaće do 22. marta, a ulaz je besplatan.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: