Podeli vest

Skupština grada Beograda usvojila je odluku da raskine javno-privatno partnerstvo sa turskom kompanijom “Kentkart”.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

FOTO TANJUG/ STRAHINJA ACIMOVIĆ/

Skupština grada Beograda usvojila je danas odluku da, zbog javnog interesa, jednostrano raskine javno-privatno partnerstvo sa turskom kompanijom “Kentkart” u obavljanju delatnosti eksploatacije i održavanja sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u gradu.

Odbornici su usvojili i odluku kojom će omogućiti novoformiranom gradskom preduzeću za naplatu karata da promeni tarife za prevoz putnika u javnom linijskom prevozu.

Za odluku je glasalo 57 odbornika, dva odbornika su bila protiv, a uzdržano je bilo 11. Ranije na sednici, gradonačelnik Aleksandar Šapić pozvao je odbornike da glasaju za tu odluku da, kako je rekao, konačno budemo u situaciju da sami potpuno kontrolišemo sistem za naplatu karata.

“Ponosan sam što mi ovde danas rasturamo sistem koji je štetan za grad i koji se sve ove godine, niko nije usudio da dira”, poručio je Šapić.

Šapić kaže da je očekivao da će se raskid ugovora brzo i lako rešiti jer je bila slaba naplata karata. Ističe da je i sam u početku bio u zabludi verujući da je to ispravan sistem, ali da se ispostavilo, kako je rekao, da je sistem lažan i da je napravljena velika šteta gradu njegovim potpisivanjem 2011.

“Verujem da će se u sudskom postupku videti koliko oni uzimaju za sebe, a kompletno je uništen sistem javnog prevoza u Beogradu. Prihod grada od javnog prevoza pao je sa devet milijardi na šest. Mi ne možemo ništa da kontrolišemo, jer novac ide na njihov račun, oni šalju na naš, pa onda mi dajemo osam odsto njima. To je kao kada imate ženu koja vam sprema kuću pa vaša plata leže njoj, pa onda ona daje vama, pa joj vi plaćate još osam odsto”, rekao je gradonačelnik.

Druga nelogičnost je, dodaje Šapić, da sva oprema koju je grad platio, grad Beograd, jeste naša, ali grad ne može da je koristi zato što su šifre u vlasništvu kompanije kojaj vodi naplatu karata.

On je dalje naveo da je validator, koji je srce sistema i zbog koga su nastali problemi, beskoristan, kao i da Kentkart kontroliše GPS koji kontrolišu kilometražu vozila po kojima ih grad plaća, i da grad ne može da bude siguran ko koliko zaista kilometara pređe kada je sistem kod njih.

Šapić tvrdi da su se stvarale gužve, jer se karta birala na validatoru i, kako je rekao, narod je odbacio taj sistem. “Kada uđeš dublje u taj sistem vidiš da je to sve laž i magla, zbog koje su Beograđani izgubili poverenje u sistem i javni prevoz. Kada preuzmemo kontrolu nad sistemom videćemo da li je zaista tako mali broj ljudi plaćao kartu ili je taj novac išao negde drugde”, naglasio je Šapić. On je naveo da, na osnovu interesovanja koje je izazvalo najavljeno sniženje cena karata, ne veruje da je toliko malo ljudi plaćao kartu. Prema njegovim rečima, sada ćemo umesto četiri zone i sedam tarifa, imati dve zone i tri tarife, a karte će se prodavati i na kioscima.

“Raspisaćemo nabavku za našu opremu pa ćemo znati koliko ljudi ulazi i sve druge podatke”, istakao je Šapić. Dodao je da će 1.000 dinara koštati karta za sedam dana, srednjoškolci će imati besplatan prevoz, a penzioneri će vaditi kartu jednom doživotno.

“Nije ovo ekonomski cenovnik, već cenovnik vraćanja poverenja”, poručio je gradonačelnik. Što se tiče penala, gradonačelnik kaže da je i sam poverovao u tu priču da će biti višemilionska šteta za grad prilikom raskida ugovora, a da su onda došli do toga da Kentkart prijavljuje prihod od 100.000 evra.

“Dali smo im u ruke sistem od 250 miliona evra, a oni prihoduju koliko i bolji restoran u Beogradu. I sada za tako malo para insistiraju da nastave”, naveo je Šapić.

Dodao je da smo juče čuli da će “Kentkart” zasnivati tužbu protiv grada na povredi ugleda i časti, i ističe da, ako je neko izgubio ugled i čast, to su Beograđani zbog takvog sistema.

“Pre tri dana su rekli da im je povređen ugled i na tome će da zasnivaju tužbu, a ne na profitu. Beograđani ne treba da brinu, naše službe odbraniće čast Beograda na najbolji način. Tražili su da se dogovorimo, ko je lud da se dogovara sa njima. Naš odgovor će biti jednostrani prekid ugovora sa Kentkartom, jer smo raskrinkali ceo sistem i sada i formalno-pravno treba da to uradimo”, istakao je Šapić.

Istakao je da je novi sistem vraćanje poverenja građana u svoj grad i veruje da smo blizu kvalitetnog sistema naplate karata. Naglasio je da nije ukinuta nijedna povlašćena kategorija, već i da su u njih dodati srednjoškolci. “Nema validatora, ulaska na prednja i zadnja vrata. U odnosu na 13 godina, ovih osam meseci je ništa i hvala Bogu što smo došli u priliku da razmontiramo taj sistem”, poručio je Šapić.

Odbornici opozicije zahtevali su da Šapić podnese ostavku zbog snimka na kojem se čuje da je njegov šef kabineta Nenad Milanović nudio “Kentkartu” nameštanje tendera, u zamenu za to da se povuče iz sistema naplate karata u javnom prevozu u Beogradu.

Odbornici opozicije tvrdili su da posle toga Šapić i njegov tim nemaju nikakvo pravo da vode Beograd, jer nije prijavio očigledan primer korupcije za koji je znao.

Šapić je najavio da će podneti krivične prijave protiv “Kentkarta” da bi se utvrdilo, kako je rekao koliko su opljačkali Beograd, ali i onih koji su potpisali ugovor sa njima, kao i protiv svog šefa kabineta Nenada Milanovića, da bi se, kako je rekao, utvrdila istina.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: