Zdrava ishrana značajno doprinosi zdravom telu. Ali šta je zapravo zdravo? Koja dijeta zaista štiti od bolesti? Istraživači su sada došli korak bliže odgovoru na ovo pitanje.
Autor : Bilten.rs , Izvor :

Poznato je da ishrana igra značajnu ulogu u prevenciji mnogih bolesti. Pogotovo kada su u pitanju najveće ubice našeg vremena, civilizacijske bolesti poput raka ili srčanih bolesti. Ali kakva bi to dijeta trebala biti? Tim predvođen Anđelom Kapodijem sa Univerziteta u Bolonji istraživao je ovo pitanje.
Velika studija o ishrani
Naučnici su sproveli takozvani krovni pregled. To znači da su gledali i ocenjivali rezultate različitih meta-studija. Ukupno su pregledali 48 radova objavljenih između januara 2000. i juna 2023., koji su zauzvrat sakupili nalaze iz nekoliko prethodnih studija. Svoje rezultate objavili su u časopisu „PLOS one” .
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
Tim je zaključio: Vegetarijanska i veganska ishrana pokazala je snažnu statističku povezanost sa boljim zdravljem. To je procenio na osnovu određenih faktora rizika, uključujući
- Krvni pritisak
- Indeks telesne mase i
- šećer u krvi
„Takve dijete su povezane sa smanjenim rizikom od ishemijske bolesti srca, gastrointestinalnog karcinoma i raka prostate i smrti od kardiovaskularnih bolesti“, pišu istraživači. “Sve u svemu, ovi rezultati sugerišu da su ishrane zasnovane na biljkama povezane sa značajnim zdravstvenim prednostima.”
Za sada nema širokih preporuka za ishranu
Pre nego što daju široku preporuku za biljnu ishranu za sve ljude, naučnici žele da sprovedu dalja istraživanja. Jer: Dijeta ograničena na određenu hranu takođe može dovesti do nedostatka vitamina ili minerala. Ovo bi onda moralo biti izbalansirano. Takođe mogu postojati ograničenja u statističkoj snazi. Da bi se ovo rešilo, neophodne su dalje studije.
Ali oni pojašnjavaju: „Naša studija […] pokazuje kako vegetarijanska ishrana može imati koristi za ljudsko zdravlje i biti jedna od efikasnih strategija prevencije za dve najozbiljnije hronične ljudske bolesti.“
Kako sprečiti bolesti srca
Osim ishrane, postoje i drugi načini da sprečite dve najveće ubice. Prema Nemačkoj fondaciji za srce , sledeće tačke su takođe uključene u promovisanje zdravlja srca:
- Smanjenje stresa
- Dovoljno vežbajte, idealno sportove izdržljivosti kao što su planinarenje, biciklizam, trčanje i plivanje
- Izbegavajte cigarete
- Izbegavajte alkohol
- obratite pažnju na krvni pritisak
- Izbegavajte ili smanjite višak kilograma i salo na stomaku
Kako sprečiti rak
Istraživači raka i prevencije takođe su sumirali sledeće mere, koje su u nekim aspektima slične onima protiv srčanih bolesti:
- Izbegavajte prekomernu težinu
- Krećite se svaki dan
- Ne pušite
- Pijte što je moguće manje alkohola
- Izbegavajte kancerogene supstance
- Zaštitite od UV zračenja
- Vakcinisati protiv raka (hepatitis B; HPV)
- Koristite ponude za rano otkrivanje raka

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…


Svaka dijeta je dobra.
Lep tekst
Truju nas sa svih strana