Podeli vest

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je druga deonica Moravskog koridora, od Makrešana do Koševa, danas u 15 sati puštena u saobraćaj, čime je Kruševac povezan na mrežu brzih saobraćajnica.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

FOTO TANJUG/ MGSI/ PREDRAG MITIĆ

“Pušten je drugi deo Moravskog koridora, deonica od Makrešana do Koševa, dužine 10,9 kilometara. Time je, sa prvom deonicom, do Makrešana, dugom 16,9 kilometara, puštenom u aprilu, ukupno skoro 28 kilometara tog autoputa u funkciji. Na ovaj način je Kruševac, kao veliki grad, povezan na mrežu brzih saobraćajnica i autoputeva u Srbiji, što je veoma važno za grad i njegov dalji razvoj”, rekao je Vesić za Tanjug.


Kako je rekao, do kraja sledeće godine biće završen deo od Koševa do petlje Vrnjačka banja od još 28 kilometara, što će povezati i Vrnjačku Banju i Trstenik.


Vesić je najavio i završetak 32 kilometra dugačke deonice od petlje Preljina do Adrana kod Kraljeva, čime će i Kraljevo biti priključeno na autoput.


Prema njegovim rečima, čitav autoput biće završen do kraja 2025. godine.


Ministar je ocenio da se ovaj autoput razlikuje od svih drugih po tome što je prvi digitalni autoput u Srbiji.
“To znači da ima kompletno opremljenu optičku infrastrukturu, koja je povezana na bazne stanice i omogućava da se koristi i za autonomna vozila, bez vozača, što će u budućnosti biti veoma važno, iako mnogima sada deluje kao čudno i gotovo nemoguće. Sa druge strane, meri se temperatura, količina padavina, nivo svetlosti, registruje gustina saobraćaja, eventualne nesreće, i na osnovu toga vozači dobijaju informaciju, da li treba da uspore, izađu, kako bi se sprečile gužve i povećala bezbednost saobraćaja”, pojasnio je Vesić.

FOTO TANJUG/ MGSI/ PREDRAG MITIĆ


Kako je istakao, ceo put pokriven je “vaj-fajem”, uključujući i naplatne stanice i odmorišta.
“Postoje i radio stanice, koje će preko radio-talasa slati vozačima poruke kada se desi bilo koji nepredviđen događaj na autoputu, na primer, kada neko krene u suprotnom smeru. Svako na radiju dobija informaciju na kom se kilometru nalazi neko ko krši pravila. Tako će biti sačuvani ljudski životi”, naveo je Vesić.


Vesić je rekao da je Moravski koridor širi od svih drugih autoputeva za jedan metar i širok ukupno 11,5 metara, što doprinosi komfornijoj vožnji, ali i većoj bezbednosti u saobraćaju.
Kako kaže, to omogućava da se, kada se jedna traka zbog radova ili nepredviđenih događaja zatvori, druga pretvori u dve uže trake i da nema zastoja na putu.


“Ovako će izgledati svaki autoput u Srbiji. Ovo je autoput budućnosti i autoput života, za svih 500.000 ljudi koji žive pored Moravskog koridora. Moći će ljudi da se bolje saobraćajno povežu, da se olakša promet ljudi i roba. Tu su i nove investicije koje znače radna mesta i bolji životni standard, ali i razvoj turizma kako bi i drugi građani Srbije videli ovaj, jedan od najlepših delova Srbije, uz Moravu”, rekao je Vesić.


Ministar Vesić podsetio je da se, na inicijativu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, putarina na novoj deonici neće naplaćivati do 1. januara naredne godine.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: