Podeli vest

Nova vrhunska verzija sa 394 KS treba da dovede Nissanov SUV Ariya na nove visine u prodajnoj statistici. Bonus učinka je ubedljiv – ali odlučujući plus poeni petoplasiranog leže negde drugde.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Unsplash

Sa Leafom, Nissan je 2010. godine prvi dokazao da je moguće napraviti i prodati električni automobil u velikom broju. Do kraja 2023, više od četvrt miliona jedinica već je sišlo sa montažne trake u Nissanovoj fabrici u Sanderlendu samo u Velikoj Britaniji. Ariya je trebalo da bude sledeći uspešan model: ali prošle godine je prodat u samo 223 jedinice u Švajcarskoj, Nissanov hibridni SUV, piše Blick.

Povećanje performansi za Ariyu sada bi trebalo da donese novi podsticaj. Evolve 400 je naziv nove vrhunske verzije petoseda i sada dolazi sa 394 ks (290 kV) i pogonom na sve točkove zahvaljujući dva elektromotora. Za najmanje 67.990 franaka ne dobijate samo 88 konjskih snaga više u odnosu na prethodni najmoćniji model, već i kompletnu listu opreme. Spolja nema razlike u odnosu na prethodnu Ariyu, a unutrašnjost sa dugmadima skrivenim ispod bešavnih površina ostaje nepromenjena.

Ekonomičan i visoka vuča

Pogon na sva četiri točka pruža dosta vučne sile, pri čemu oba elektromotora fleksibilno raspoređuju snagu u zavisnosti od situacije u vožnji. Ariya je manje zainteresovana za skretanje u krivinama, ali upravljaču nedostaje preciznost, a šasiji nedostaje gipkost – primećujete i težinu od preko 2,3 tone. Takozvana e-pedala, koja ubrzava kada se pritisne i koči putem rekuperacije kada se otpusti, takođe treba da se navikne na: kada se aktivira, pedala se lagano uvlači i otpor pedale se povećava pri kočenju. Osim toga, rekuperacija ne koči sve dok se ne zaustavi – ispod 5 km/h morate sami da nagazite papučicu kočnice. Kada je rekuperacija isključena, Ariya se kotrlja lagano i naizgled beskonačno.

Ariya e-4orce Evolve 400 savladava sprint do 100 km/h iz mesta za 5,1 sekundu – 0,6 sekundi brže nego bez 400 u nazivu modela, i nastavlja da ubrzava do maksimalne brzine od 200 km/h. Režimi vožnje Snov, Eco, Normal i Sport primetno menjaju ponašanje u vožnji – čak i u ekonomičnoj opremi Eco, pogon je lako dovoljan za plivanje u gradu i urbanim sredinama.

Ubedljivo: Nissan navodi standardnu potrošnju od 20,4 kVh/100 km, ali na probnom krugu uključujući i brzu vožnju došli smo do 18,8 kVh/100 km. Baterija je kapaciteta 87 kVh, što bi teoretski trebalo da bude dovoljno za 498 kilometara. Ariya zarađuje plus poene kada je u pitanju punjenje naizmeničnom strujom, što je moguće sa maksimalno 22 kV – nešto što još uvek ne može svaki električni automobil. Međutim, on upravlja samo maksimalnom snagom punjenja od 130 kV na DC brzom punjaču. Baterija se može napuniti od 20 do 80 procenata u roku od 40 minuta – to je osrednje. U zavisnosti od opreme, nosivost Ariye od 394 KS je oko 400 kilograma.

Mnogo prostora, odgovarajući materijali

Unutrašnjost zaslužuje vrhunske ocene za svoj izgled i dizajn: standardni panoramski krov pruža svetlost, prostor je impresivan, a detalji kao što je centralna konzola, koja se može pomerati električnim pritiskom na dugme, su impresivni. Međutim, skriveni ključevi zahtevaju snažan pritisak. Uprkos liniji krova nalik kupeu, pozadi ima dovoljno prostora: čak i ako ste visoki preko 1,85 metara, neće vam biti tesno oko glave. Zapremina prtljažnika je dovoljna od 415 do 1280 litara sa oborenim naslonima zadnjih sedišta, zahvaljujući ravnom podu za utovar. Jedine negativne tačke u kokpitu su pikselizovana grafika instrumenata i infotainment ekrana osetljivog na dodir.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


www.VRACARRESORT.com

POSLEDNJE VESTI:

POGLEDAJTE JOŠ