Ako pokušavate da ograničite svoje impulsivne kupovine, razmislite o ograničavanju potrošnje kafe neposredno pre kupovine. Studija sa Univerziteta Južne Floride otkrila je da kofein utiče na ono što kupujemo i koliko trošimo.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Brza šolja kafe i onda u kupovinu. U početku zvuči bezopasno, ali može opteretiti vaš novčanik. Jer: Američka studija je pokazala da kofein utiče na ono što kupujemo – i pre svega na to koliko novca trošimo.
„Kofein oslobađa dopamin u mozgu, koji stimuliše um i telo . Ovo dovodi do višeg energetskog stanja, što zauzvrat povećava impulsivnost i smanjuje samokontrolu“, kaže glavni autor Dipajan Bisvas, profesor na Univerzitetu Južne Floride. „Zbog toga konzumacija kofeina dovodi do veće impulsivnosti prilikom kupovine, što se ogleda u većem broju kupljenih artikala i većoj potrošnji.
50 odsto više novca, 30 odsto više kupljeno
Eksperimenti su uključivali postavljanje aparata za espreso na ulaze maloprodajnog lanca i prodavnica kućne robe u Francuskoj i robne kuće u Španiji. Više od 300 ljudi dobilo je besplatnu šolju kada su ušli u prodavnicu – oko polovine sa kafom koja je sadržala oko 100 mg kofeina, ostali sa kafom bez kofeina ili vodom .
Istraživački tim je otkrio da su ljudi sa kofeinom kupili znatno više stvari i potrošili više novca od onih koji su pili kafu ili vodu bez kofeina. Troši se oko 50 odsto više novca i kupuje se skoro 30 odsto više artikala ako kupci piju kafu umesto bezkofeinske vode ili vode.

Istraživači su otkrili da kofein takođe utiče na vrstu stvari koje kupujete. Oni koji su pili kafu sa kofeinom imali su veću verovatnoću da kupuju nebitne stvari od drugih kupaca. Međutim, postojala je minimalna razlika između ove dve grupe kada su u pitanju korisne kupovine, kao što su kuhinjski pribor i korpe za skladištenje.
Usput: Svako ko redovno pije mnogo kafe verovatno neće biti pogođen ovim impulsivnim kupovinama. Samo oni koji su inače navikli na kofein u umerenim do malim količinama treba da izbegavaju kafu pre kupovine. To ne znači da biste trebali povećati potrošnju samo da biste bili sigurni. Dobro je poznato da previše kofeina nije zdravo. Ali to znači da bi trebalo da napravite pauzu za kafu posle kupovine.
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
POGLEDAJTE JOŠ
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor :…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs ,…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor :…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor :…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor :…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor :…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor :…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji…

