Spisateljica Kaki Okumura je u mladosti patila od prekomerne težine. Odrastala je u Americi i pitala se zašto ljudi u njenoj zemlji Japanu nisu gojazni . Otišla je u svoju zemlju, smršala i dala odgovore u svojoj knjizi „Va: Umetnost ravnoteže“.

Autor : Bilten.rs , Izvor :

Foto:Pixabay

Spisateljica Kaki Okumura je poreklom iz Japana. Njena zemlja je poznata po zdravom načinu života svojih stanovnika i niskoj stopi gojaznosti. Međutim, do svoje 12. godine Okumara je živela u Sjedinjenim Državama, gde se mnogi ljudi, pa i ona, bore sa gojaznošću.

Autorka je isprobala brojne dijete, ali nažalost nije uspela da postigne dugoročne rezultate. Tek kada se preselila u Japan, uspešno je uspela da smrša.

Jednostavne rutine održavaju ljude u Japanu u formi

Okumura je dugo mislila da su ljudi u Japanu tako zdravi jer tamo nema brze hrane. Otkrila je da u Japanu postoje i nezdrave grickalice i slatkiši i da Japanci u njima redovno uživaju.

Tada je shvatila da tajna zdravog načina života Japanaca leži negde drugde. U svojoj knjizi „ Va: Umetnost ravnoteže “, autorka objašnjava jednostavne rutine koje ljudi u Japanu koriste da bi ostali u formi i zdravi.

Male porcije

Mnogi turisti su iznenađeni malim porcijama u Japanu. Ali ove male porcije su jedan od glavnih razloga zašto mnogi Japanci mogu da jedu nezdrave obroke bez potrebe da se bore sa kalorijama i strogim dijetama.

Ako jedete umereno, možete pojesti komad rođendanske torte bez osećaja krivice. Ovakav stav bez zabrana vodi ka boljem odnosu prema hrani.

Okumura je shvatila da održivo zdrava ishrana manje zavisi od samodiscipline, a više od uživanja u ukusnim jelima u odgovarajućim porcijama.

Svestranost i raznovrsnost u hrani

U japanskim restoranima često dobijate jelo koje se sastoji od pirinča, miso supe, izvora proteina i raznih priloga od povrća. Sve komponente se služe odvojeno u malim činijama. Izbor jela kreće se od ribe sa roštilja i spanaća na pari do pržene piletine i salate.

Ključna tačka nije samo jelo, već raznovrsnost jela koja se serviraju zajedno u jednom obroku.

Ovo omogućava ljudima da apsorbuju širok spektar hranljivih materija bez da jedu previše određene komponente. Ugljeni hidrati, masti, vlakna i proteini – svi ovi važni hranljivi sastojci su prisutni u obroku bez potrebe da duboko razmišljate o tome kako da ih izbalansirate.

Jednostavna kuhinja

Okumura je primetila da se u Sjedinjenim Državama i u Evropi na povrće često gleda kao na neku vrstu neophodnog zla. U Japanu se, međutim, povrće smatra ukusnim. Tamošnja jela od povrća su obično samo lagano začinjena, često kuvana na pari ili čak servirana sirova, kao što je sitno seckani kupus koji se često servira uz tonkacu, japanski svinjski kotlet.

Shvatila je da su sastojci koji se koriste u kuvanju već sami po sebi ukusni, a različiti ukusi masti i šećera nisu neophodni da bi se ugušio ukus.

Jedenje povrća u čistom obliku je zdravije i oni koji cene ukus povrća automatski ga jedu više.

Pronađite ravnotežu

Mnogi ljudi se osećaju loše kada jedu previše ili nezdravu hranu. Osećaj krivice, stida ili osećaj slabosti pogoršaće odnos sa hranom.

U takvim trenucima, Okumuri je pomogao japanski izraz „kuchisabishii“, koji se doslovno može prevesti kao „usamljena usta“.

Ovaj izraz se odnosi na nenamerno grickanje ili jelo iz dosade.

Za razliku od izraza „prejedanje“, „usamljena usta“ su ono što se manje osuđujuće. To omogućava da se takva iskustva posmatraju kao ljudski trenuci slabosti i trenuci oprosta.

Okumura je naučila iz vremena koje je provela u Japanu da je gubitak težine u pronalaženju ravnoteže, a o tome se uči od najranijih dana


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: