„Ti si ono što jedeš“ – barem je to tačno kada je u pitanju vaše raspoloženje. Jer hrana može uticati na vaše raspoloženje, a koje su to namirnice koje ga popravljaju saznajte u nastavku.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Ako pomislite na čokoladu kada pomislite na hranu koja vam podiže dobro raspoloženje , niste pogrešili. Međutim, to nije uvek tačno. Svakako, na vaše raspoloženje može uticati ono što jedete, pokazala su istaživanja.
„Sve je sve više dokaza da crevni mikrobiom igra odlučujuću ulogu u brojnim psihijatrijskim bolestima, uključujući velike depresivne poremećaje“, napisao je tim istraživača u Harvard Reviev of Psichiatri . A ono što jedemo utiče upravo na ovaj mikrobiom .
Velika studija je takođe otkrila da su ljudi koji jedu puno hrane bogate hranljivim materijama manje depresivni i imaju veći nivo sreće i mentalnog blagostanja.
„Udobna hrana“ vas ne čini uvek srećnim
Ali kada smo loše raspoloženi, često posežemo za čipsom, sladoledom, mlečnom čokoladom, masnim pljeskavicom ili picom. Kratkoročno, ovo može izgledati kao „hrana za utehu“, odnosno hrana koja vas uteši. Dugoročno, međutim, ove namirnice imaju upravo suprotan efekat: studije su pokazale da mogu izazvati zavisnost kao i teške droge. Umesto toga, možete redovno uključivati sledeću hranu u svoju ishranu:
Fermentisana hrana
Fermentisana hrana poput jogurta, kefira, kiselog kupusa bogata je hranljivim materijama, vitaminima, enzimima i mineralima koji podržavaju zdravlje creva – i stoga mogu da obezbede dobro raspoloženje. Oni takođe mogu smanjiti nivoe upale, što takođe ima pozitivan uticaj na mentalno zdravlje.
Spanać i kelj
Zeleno lisnato povrće – kao što su spanać i kelj – bogato je vitaminima i mineralima, kao što je magnezijum . Kanadska studija je pokazala da magnezijum ne može pomoći samo kod migrene i predmenstrualnog sindroma, već i kod depresivnog raspoloženja.

Losos
Losos je bogat omega-3 masnim kiselinama. Prema mišljenju stručnjaka, ovo može smanjiti stres i time poboljšati raspoloženje. Losos je takođe odličan izvor drugih važnih hranljivih materija kao što su selen, fosfor i vitamini B.
Bobice
Bobice su bogate flavonoidima, fitokemikalijama koje mogu neutralisati štetne slobodne radikale u telu. Slobodni radikali nastaju kao nusprodukti metabolizma i mogu oštetiti ćelije, što dovodi do raznih bolesti i prevremenog starenja. Oni takođe imaju antiinflamatorna svojstva – i stoga vas takođe podižu u dobro raspoloženje.
Borovnice su bogate fitokemikalijama koje imaju antiinflamatorno dejstvo.

Tamna čokolada
Sada o čokoladi : Tamna čokolada ima veći sadržaj kakaoa, što znači da je prepuna korisnih antioksidanata koji pomažu u snižavanju krvnog pritiska, poboljšavaju nivo holesterola i smanjuju rizik od srčanih oboljenja. Tamna čokolada takođe može usporiti oslobađanje hormona stresa kortizola – čineći nas opuštenijim. Studija Univerziteta Loma Linda u Kaliforniji takođe je pokazala da tamna čokolada ne samo da poboljšava raspoloženje, već i poboljšava pamćenje.
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
POGLEDAJTE JOŠ
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor :…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs ,…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor :…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor :…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor :…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor :…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor :…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji…


čokolada