Podeli vest

Atkinsonova dijeta je dijeta u kojoj se isključuje unos ugljenih hidrata i fokusira se na konzumiranje proteina i masti. Kritičari kažu da može uticati na određena zdravstvena stanja, pa na određene stvari treba obratiti posebnu pažnju

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

fleksitarijanska dijeta
Foto: Shutterstocka

Ideja iza Atkinsonove ove dijete je da se telo podstakne na stanje ketoze, u kome telo više sagoreva masti nego ugljene hidrate za energiju.

Atkinsonova dijeta podeljena je u četiri faze: uvodnu fazu, fazu stabilizacije, fazu ponovnog uvođenja ugjenih hidrata i fazu održavanja. U uvodnoj fazi, ograničava se unos ugljenih hidrata na 20 grama dnevno, što telo podstiče na stanje ketoze. Nakon toga, količina ugljenih hidrata se postepeno povećava, dok se i dalje drži dijeta s niskim unosom ugljenih hidrata.

Iako je Atkinsonova dijeta postala vrlo popularna kao metoda za gubitak telesne mase, takođerje izazvala kontroverze i kritike. Neki stručnjaci smatraju da dugotrajna praksa niskog unosa ugljenih hidrata može dovesti do nedostatka određenih nutritivnih stvari, kao što su skrob i vlakna, te da može negativno uticati na zdravlje srca i krvnih sudova. Stoga, preporučuje se da se pre početka dijete konsultujete sa stručnjakom ili nutricionistom.

Ukratko, Atkinsonova dijeta može biti efikasna za gubitak telesne mase, ali bi se trebalo pažljivo pratiti zdravstveno stanje i konsultovati se sa stručnjakom pre početka dijete. Važno je napomenuti da bilo koja dijeta treba biti prilagođena individualnim potrebama i ciljevima, kako bi se osiguralo dugotrajno zdravlje i ravnoteža u ishrani.

Bubrežni i srčani bolesnici trebalo bi da obrate posebnu pažnju pre nego što se odluče na ovu dijetu.

Šta sve možete konzumirati tokom Atkinsove dijete.

Sve vrste mesa

Junetina, piletina, teletina, svinjetina, jagnjetina, guska, patka, ćuretina, sve vrste iznutrica, divljač na sve načine-osim pohovana – kuvano, pečeno, roštilj, možete jesti i čvarke ali bez hleba, sušeno meso, kobasice osim viršli, sve vrste narezaka.

Sve vrste ribe

Morske ribe, slatkovodne ribe, sve vrste ribljih konzervi.

Sve vrste salata

Sveža zelena, paprike, sveže ili pečene, paradajz, krastavci, sveže zelje ili kiselo, cvekla, salata od morskih plodova,salata od luka,sveži spanać. Sve salate začiniti sa uljem, sirćetom, solju, biberom,. ajvarom – po želji. Možete jesti jaja na sve načine.

Sve vrste povrća

Karfiol, blitva, spanać, praziluk, kelj, luk, zelje, artičoke, patlidžan, šargarepa, peršun, celer, rotkvice, pečurke.

Možete piti

Mineralna voda, limun, crna kafa, sve vrste čaja bez šećera, pola litre belog vina ili 1 litar gemišta ali nakon 6. dana dijete. Umesto šećera-natreen.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: