Oglasi avio-kompanija Er Frans, Lufthanza i Etihad zabranjeni su u Britaniji zbog obmanjivanja potrošača o njihovom uticaju na životnu sredinu, javlja BBC.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

LUFTHANSA
Foto: Pixabay

Njihovi oglasi ne oslikavaju na pravi način uticaj koji te avio-kompanije imaju na klimatske promene, zaključila je britanska Agencija za standarde oglašavanja (ASA), koja istražuje reklame kompanija za koje sumnja da koriste “korporativno zeleno pranje”.

Nakon toga, Lufthanza i Etihad su uklonili oglase.

U oglasu Er Fransa navodi se da je “posvećena zaštiti životne sredine”, a Lufthanza je pozvala putnike da “lete održivije”, dok se u oglasu Etihada pojavljuje izraz “zastupanje životne sredine”.

Prema rečima Agencije za standarde oglašavanja, kompanija Er Frans je tvrdnjom u oglasu da je omogućio ljudima da “putuju bolje i održivije”, mogla da obmane svoje korisnike da misle da aviokompanija nudi održiv i ekološki prihvatljiv način putovanja avionom, što nije tačno.

Sa druge strane, nemačka avio kompanija Lufthanza, kojoj ovo nije prvi put da je optužena za “grinvošing”, objasnila je da su reči iz oglasa “letite održivije” referenca na njenu opciju “Zelene karte” za putnike na evropskim letovima, dodajući da se za te letove koristilo održivo avio gorivo, ali da su dali doprinos projektima zaštite klime.

Posle prigovora Agencije za standarde, reference o “envajromentalnom zastupanju” iz svojih plaćenih Gugl oglasa, uklonila je i avio kompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata, Etihad.

Agencija je oglase pronalazila koristeći sistem zasnovan na veštačkoj inteligenciji.

Od 2021. godine, mnogim kompanijama, uključujući Persil, HSBC i Shell, kompanije za piće Innocent i Oatli, pa čak i dva pogrebna preduzeća, našli su se među onima čije su reklame zabranjene.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: