Da li je nakon 10 godina proizvodnje modela FIAT 500l u Kragujevcu, srpskoj fabrici automobila hitno neophodan novi model?
Autor: BILTEN.RS
![](https://bilten.rs/wp-content/uploads/2022/02/fiat-500l.jpg)
Pompezno najavljivan, široko upotrebljiv i u privredi i kao porodični automobil, a svima dostupan kroz razne programe subverncija i zamena staro za novo, FIAT 500l je te 2012. stupio na tlo Srbije i započeo svoju 10 godina dugu istoriju proizvodnje u Kragujevcu.
U benzinskim verzijama od slabašnog 1,2, do najčešće traženog 1,4, preko čuvenog Fiatovog dizela od 1,3 MJTD i 1,6 MJTD, FIAT 500l pružio je i dosta dodatne opreme, kao i veliki izbor kombinacija boja u varijantama jednobojnih i dvobojnih karoserija.
Jedinstven, pomalo retro a opet moderan, ovaj automobil brzo je postao najprodavaniji model na domaćem tržištu, posebno u N1 verziji koja je privrednicima omogućila za pristojan novac zvanično teretno vozilo sa odbitkom PDV-a za gorivo i servise, a suštinski dobar 4-sedni putnički automobil.
Da li je ovaj automobil mogao imati i bolju sudbinu, da je neko prepoznao potrebe državnih organa i ministarstava sa velikim brojem automobila, pa da je kontinuirano nabavljen u poređenju sa nekim nemačkim/češkim brendovima, ostaje pitanje na koje nikada nećemo dobitri odgovor.
ОVE PUTINOVE REČI O NOVOM SVETSKOM PORETKU IZAZVAĆE BURU
ZVUČI SULUDO, ALI STRUČNJACI TVRDE DA ČOKOLADA MOŽE POMOĆI U MRŠAVLJENJU: I ne samo to…
ZVUČI SULUDO, ALI NIMALO NIJE: LIK I DELO TEJLOR SVIFT ĆE SE IZUČAVATI NA UNIVERZITETIMA
Zvuči neverovatno, ALI JE ISTINITO: ČETIRI JAPANSKE MUDROSTI VAM MOGU POMOĆI DA SMRŠATE
![](https://bilten.rs/wp-content/uploads/2022/02/fiat-logo-1.png)
Sada, 10 godina kasnije, postavlja se logično i hitno pitanje: Da li je Kragujevcu potreban novi model? Sa padom interesovanja za automobil koji je verovatno tehnološki i dizajnerski prevaziđen, čija se proizvodnja poslednjih godina smanjiivala vrtoglavo, odgovor je svakako „DA“!
Da li će se srpski automobilski gigant u Kragujevcu održati, zavisi od dobrih poteza Republike Srbije, kao što je u nekim drugim podstičućim autoindustrija delova i opreme, ali veoma i od samog FIAT-a koji je u prethodnih 10 godina preživeo velike strukturne i vlaničke promene.
Srbija svakako treba novi automobil, za privredu, za javnu upravu, za pojedince željne savremenijeg vozila i sve porodične ljude. Okruženje fabriku nema, a ako pogledamo tržište „bivše Juge“, zar nije 20 miliona stanovnika dovoljan izazov za proizvodnju novog uspešnog modela koji će ponosno odrastati u Kragujevcu?!
![bilten logo](https://bilten.rs/wp-content/uploads/2022/02/bilten-logo-sajt-dno-stranice-150x150.png)
![](https://bilten.rs/wp-content/uploads/2022/03/VR-2.jpg)
NASA: Na Marsu pronađena stena za koju se sumnja da je bila domaćin mikroorganizmima
Rover NASA-e otkrio je stenu na Marsu za koju se veruje da su u njoj…
“PRLJAVO KAZALIŠTE” pevača Davorina Bogovića 20. novembra u Domu omladine Beograda
Dom omladine Beograda (DOB) najavio je da će 20. novembra nastupiti sastav Prljavo kazalište, kog…
Arturu Antunešu Koimbri-ZIKU OTETA AKTEN TAŠNA čiji je sadržaj vredan 500.000 EVRA
Bivšem brazilskom fudbaleru i članu olimpijske delegacije Arturu Antunešu Koimbri, poznatom kao “Zico”, oteta je…
GAŠIĆ: Film “78 dana” je priča o odrastanju tokom bombradovanja
Rediteljka Emilija Gašić je izjavila za da joj je sa “78 dana” ideja bila da…
STEJT DEPARTMENT investitorima: Dobro RAZMISLITE pre ulaULAGANJA u BiH
Bosna i Hercegovina je država koja investitorima nudi pogodnosti liberalnog trgovinskog režima i najniže stope…
VUČIČ ZAHVALIO MAKRONU na dočeku u Parizu: OI su simbol nade i ujedinjenja
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić zahvalio je danas predsedniku Francuske Emanuelu Makronu na srdačnom dočeku u…
I vreme je
Nikada mi se nije ni sviđao ovaj auto
Treba novi model da bi ljudi ziveli