Da li je nakon 10 godina proizvodnje modela FIAT 500l u Kragujevcu, srpskoj fabrici automobila hitno neophodan novi model?
Autor: BILTEN.RS

Pompezno najavljivan, široko upotrebljiv i u privredi i kao porodični automobil, a svima dostupan kroz razne programe subverncija i zamena staro za novo, FIAT 500l je te 2012. stupio na tlo Srbije i započeo svoju 10 godina dugu istoriju proizvodnje u Kragujevcu.
U benzinskim verzijama od slabašnog 1,2, do najčešće traženog 1,4, preko čuvenog Fiatovog dizela od 1,3 MJTD i 1,6 MJTD, FIAT 500l pružio je i dosta dodatne opreme, kao i veliki izbor kombinacija boja u varijantama jednobojnih i dvobojnih karoserija.
Jedinstven, pomalo retro a opet moderan, ovaj automobil brzo je postao najprodavaniji model na domaćem tržištu, posebno u N1 verziji koja je privrednicima omogućila za pristojan novac zvanično teretno vozilo sa odbitkom PDV-a za gorivo i servise, a suštinski dobar 4-sedni putnički automobil.
Da li je ovaj automobil mogao imati i bolju sudbinu, da je neko prepoznao potrebe državnih organa i ministarstava sa velikim brojem automobila, pa da je kontinuirano nabavljen u poređenju sa nekim nemačkim/češkim brendovima, ostaje pitanje na koje nikada nećemo dobitri odgovor.
ОVE PUTINOVE REČI O NOVOM SVETSKOM PORETKU IZAZVAĆE BURU
ZVUČI SULUDO, ALI NIMALO NIJE: LIK I DELO TEJLOR SVIFT ĆE SE IZUČAVATI NA UNIVERZITETIMA
ZVUČI LUDO, ALI JE ISTINA: FBI U LAŽNOJ AKCIJI UHAPSIO POGREŠNU OSOBU
ZVEZDINO PROLEĆE: POVRATAK NA VRH TABELE!

Sada, 10 godina kasnije, postavlja se logično i hitno pitanje: Da li je Kragujevcu potreban novi model? Sa padom interesovanja za automobil koji je verovatno tehnološki i dizajnerski prevaziđen, čija se proizvodnja poslednjih godina smanjiivala vrtoglavo, odgovor je svakako „DA“!
Da li će se srpski automobilski gigant u Kragujevcu održati, zavisi od dobrih poteza Republike Srbije, kao što je u nekim drugim podstičućim autoindustrija delova i opreme, ali veoma i od samog FIAT-a koji je u prethodnih 10 godina preživeo velike strukturne i vlaničke promene.
Srbija svakako treba novi automobil, za privredu, za javnu upravu, za pojedince željne savremenijeg vozila i sve porodične ljude. Okruženje fabriku nema, a ako pogledamo tržište „bivše Juge“, zar nije 20 miliona stanovnika dovoljan izazov za proizvodnju novog uspešnog modela koji će ponosno odrastati u Kragujevcu?!


I vreme je
Nikada mi se nije ni sviđao ovaj auto
Treba novi model da bi ljudi ziveli