Da li je nakon 10 godina proizvodnje modela FIAT 500l u Kragujevcu, srpskoj fabrici automobila hitno neophodan novi model?

Autor: BILTEN.RS

FIAT 500l

Pompezno najavljivan, široko upotrebljiv i u privredi i kao porodični automobil, a svima dostupan kroz razne programe subverncija i zamena staro za novo, FIAT 500l je te 2012. stupio na tlo Srbije i započeo svoju 10 godina dugu istoriju proizvodnje u Kragujevcu.

U benzinskim verzijama od slabašnog 1,2, do najčešće traženog 1,4, preko čuvenog Fiatovog dizela od 1,3 MJTD i 1,6 MJTD, FIAT 500l pružio je i dosta dodatne opreme, kao i veliki izbor kombinacija boja u varijantama jednobojnih i dvobojnih karoserija.

Jedinstven, pomalo retro a opet moderan, ovaj automobil brzo je postao najprodavaniji model na domaćem tržištu, posebno u N1 verziji koja je privrednicima omogućila za pristojan novac zvanično teretno vozilo sa odbitkom PDV-a za gorivo i servise, a suštinski dobar 4-sedni putnički automobil.

Da li je ovaj automobil mogao imati i bolju sudbinu, da je neko prepoznao potrebe državnih organa i ministarstava sa velikim brojem automobila, pa da je kontinuirano nabavljen u poređenju sa nekim nemačkim/češkim brendovima, ostaje pitanje na koje nikada nećemo dobitri odgovor.

FIAT

Sada, 10 godina kasnije, postavlja se logično i hitno pitanje: Da li je Kragujevcu potreban novi model? Sa padom interesovanja za automobil koji je verovatno tehnološki i dizajnerski prevaziđen, čija se proizvodnja poslednjih godina smanjiivala vrtoglavo, odgovor je svakako „DA“!

Da li će se srpski automobilski gigant u Kragujevcu održati, zavisi od dobrih poteza Republike Srbije, kao što je u nekim drugim podstičućim autoindustrija delova i opreme, ali veoma i od samog FIAT-a koji je u prethodnih 10 godina preživeo velike strukturne i vlaničke promene.

Srbija svakako treba novi automobil, za privredu, za javnu upravu, za pojedince željne savremenijeg vozila i sve porodične ljude. Okruženje fabriku nema, a ako pogledamo tržište „bivše Juge“, zar nije 20 miliona stanovnika dovoljan izazov za proizvodnju novog uspešnog modela koji će ponosno odrastati u Kragujevcu?!


bilten logo