Podeli vest

Stalno sedimo za svojim stolom ili pogrbljeni nad svojim mobilnim telefonima ili tabletima – sa posledicama po zdravlje naših leđa. Evo šta možete da uradite povodom toga.

Autor : Bilten.rs , Izvor :Bilten.rs

Foto: Pexels

Relativno su velike šanse da upravo sada – dok čitate ove redove – sedite ispred računara ili pogrbljeni nad svojim mobilnim telefonom ili tabletom sa pogrbljenim ramenima i zaobljenim leđima . Takođe je sasvim moguće da veliki deo dana provedete u ovoj poziciji.

Ovaj stav , koji mnogi ljudi usvajaju automatski i satima za redom, može imati posledice. Naročito kod adolescenata i mladih odraslih, držanje igra glavnu ulogu u nastanku takozvanih pogrbljenih leđa, koji se medicinski nazivaju hiperkifozom.

U prošlosti su posebno bile pogođene krojačice i zaposleni u pekarama jer je njihov rad zahtevao da zauzmu pognuto držanje. Danas su mobilni telefoni i tableti, na koje često provodimo sate, jedan od glavnih uzroka.

Da li nam sada svima preti grbavost?

Prognoze nisu katastrofalne, ali su moguće, posebno ako se ne uključe vežbe.

„Ove aktivnosti same po sebi ne dovode do grba“, kaže Nnaemeka Echebiri, fiziolog u bolnici za specijalnu hirurgiju u Njujorku, za Huffpost. Ali on dodaje: „Ako se naviknete na ove aktivnosti i radite ih često, a da ne radite vežbe za korekciju držanja da biste ih ispravili, vremenom to može dovesti do bolova, lošeg držanja i na kraju do pogrbljenih leđa.“

Imate li ove simptome?

Simptomi su uglavnom bol u leđima i problemi sa vratom – a u nekom trenutku možda čak i vidljiva pogrbljena leđa, koja je poznata i kao “udovička grba”.

Foto: Pexels

Ovaj naziv potiče od činjenice da žene često pate od osteoporoze nakon menopauze i kako stare, što može da podstakne pogrbljena leđa. Druge bolesti kao što je ankilozantni spondilitis, hronična, inflamatorna bolest, takođe mogu izazvati grbavost.

Osim toga, ozbiljni događaji ili dugotrajni psihološki stres u svakodnevnom životu mogu uzrokovati da rame češće tone napred.

Provođenje mnogo vremena u ovom pogrbljenom položaju može dovesti do skraćivanja mišića grudnog koša i pomeranja ramena još više napred. Mišići ramena i leđa su često preslabi da bi se oduprli.

Ovo su alarmantni signali

Ako takođe imate bolove u vratu i leđima i često sedite u nezgodnom položaju, trebalo bi da preduzmete akciju. Prva stvar koju treba da uradite je da postanete svesni kada imate loše držanje. Ako vam se to dešava posebno kada radite za stolom , trebalo bi da proverite visinu: „Podešavanje visine ekrana može biti od suštinskog značaja kako ne biste prečesto gledali u ekran ili tastaturu“, objašnjava fiziolog Ečebiri.

Umesto toga, trebalo bi da budete u mogućnosti da gledate pravo ispred sebe i lako zauzmete neutralan položaj. Takođe je važno imati stolicu za podršku na kojoj možete sedeti uspravno i, u idealnom slučaju, čak i imati lumbalni oslonac, nastavlja Ečebiri.

„Onda ne sedite pogrbljeni, već u opuštenom položaju sa uspravnom glavom i gledate pravo ispred sebe. Radni sto podesiv po visini na kome možete povremeno da radite dok stojite takođe sprečava loše držanje.

Vežbanje je takođe dobro: pravite redovne pauze i vežbajte na svežem vazduhu nekoliko minuta. Takođe možete stisnuti lopatice zajedno i gurnuti grudi napred da istegnete mišiće. Okrenite glavu i kružite po ramenima s vremena na vreme.

Redovni trening snage takođe sprečava pogrbljena leđa. Međutim, ako imate uporni bol i nelagodnost, vredi konsultovati specijaliste.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: