Konzumiranje ishrane bazirane na biljkama može vam pomoći da živite duže i zdravije, pokazalo je istraživanju naučnika sa Univerziteta Harvard.
Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Naučnici su pratili ishranu 100.000 ljudi od 1986. do 2018. godine. Otkrili su da su oni koji su konzumirali više namirnica na bazi biljaka – uključujući integralne žitarice, voće, povrće i orašaste plodove – imaju veću verovatnoću za duži život od onih koji su jeli obroke bogate mesom i mlečnim proizvodima, izveštava Sky News.
Tim istraživača nedavno je predstavio svoja saznanja na skupu Nutrition 2023, godišnjem skupu Američkog društva za ishranu.
Naučnici su razvili novi Planetary Health Diet Index (PHDI) koji pokazuje efekte hrane na ljudsko zdravlje i okolinu. Ovaj indeks uzima u obzir rizik od hroničnih bolesti poput dijabetesa, bolesti srca i moždanog udara, zajedno sa uticajem na okolinu kao što su upotreba zemljišta, zagađenje koje uzrokuje globalno zagrevanje i potrošnja vode – što je viši rezultat, to je ishrana bolja.
Istraživači su otkrili da su osobe sa višim PHDI ocenama imale 15% manji rizik od smrti od kancera ili bolesti srca, 20% manji rizik od smrti od neurodegenerativnih bolesti i 50% manji rizik od smrti od bolesti respiratornih organa.
Ovo se nadovezuje na postojeće dokaze da su ishrane bazirane na biljkama zdravije za ljude i manje štetne za životnu sredinu.
Prema Harvard Medical School, istraživanja tokom mnogo godina povezala su ishranu bazirane na biljkama sa nižim stopama dijabetesa tipa 2, nekih oblika kancera i bolesti srca.
Takođe, prema Ujedinjenim nacijama, namirnice bazirane na biljkama generalno troše manje energije, zemljišta i vode i proizvode manje zagađenja koje uzrokuje globalno zagrevanje u poređenju sa namirnicama životinjskog porekla.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

