Podeli vest

Faktori za srećan život su brojni, ali jedna stvar može značajno doprineti vašoj sreći

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pixabay

Mnogi ljudi su iznenađeni kada saznaju da su istraživači otkrili samo jedan tretman koji poboljšava pamćenje, povećava sposobnost ljudi da se koncentrišu, jača imuni sistem, smanjuje rizik od smrti ljudi u nesrećama i doprinosi sreći. Zvuči previše dobro da bi bilo istinito? Postaje još bolje. Lečenje je potpuno besplatno i nema neželjenih efekata. Konačno, većina ljudi smatra da je tretman veoma prijatan. Da li biste probali?

Verovatno bi trebalo. Za većinu ljudi, ovaj tretman bi se sastojao od dodatnih 60-90 minuta sna svake noći. I psiholozi i psihijatri godinama tvrde da je jedan od najznačajnijih i zanemarenih problema javnog zdravlja hronična neispavanos populacije.

Posledice ovog hroničnog nedostatka sna mogu biti katastrofalne. Laboratorijski eksperimenti o efektima deprivacije sna pokazali su da nedostatak sna dramatično narušava pamćenje i koncentraciju dok povećava nivoe hormona stresa i remeti normalan metabolizam tela. Istraživanja van laboratorije dalje sugerišu da dugotrajna deprivacija sna dovodi ljude u veći rizik od nesreća u motornim vozilima i bolesti.

Premalo sna je povezano i sa lošim radnim učinkom i problemima sa raspoloženjem i odnosima. Nedostatak sna opterećuje imuni sistem i povezan je sa povećanim rizikom od visokog krvnog pritiska, srčanih bolesti, moždanog udara, dijabetesa, gojaznosti i depresije. Ljudi koji hronično ne uspeju da se naspaju možda zapravo skraćuju svoje živote, piše apa.org.


Većini odraslih treba najmanje 7 sati spavanja svake noći. Ako uhvatite sebe da se borite protiv želje da dremate tokom dana ili se jednostavno osećate kao da ste u magli, vaše telo vam možda govori da mu je potrebno više odmora.

Bez obzira koliko nas naše moderno društvo usmerava ka manjem spavanju to ima kontra efekat na funkciju mozga i emocionalno blagostanje.

Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da izgradite bolju rutinu spavanja prema sugestijama HelthLina,

  • Zapišite koliko sati spavate svake noći i koliko se osećate odmorno. Posle nedelju dana, trebalo bi da imate bolju ideju kako ste.Možete pokušati da koristite aplikaciju za praćenje sna.
  • Idite u krevet i budite se u isto vreme svakog dana, uključujući i vikende.
  • Rezervišite sat pre spavanja kao mirno vreme. Okupajte se, čitajte ili uradite nešto opuštajuće. Izbegavajte obilno jelo i piće.
  • Neka vaša spavaća soba bude tamna, hladna i tiha.
  • Ako morate da odspavate tokom dana, pokušajte da ga ograničite na 20 minuta.
  • Ako stalno imate problema sa spavanjem, razmislite o razgovoru sa lekarom. Možda imate poremećaj sna koji zahteva lečenje.

bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: