Podeli vest

Da bi ostali u formi, mnogi ljudi izbegavaju ugljene hidrate. Oni to nadoknađuju dodatnim delom proteina. Ali budite oprezni: previše dobrih stvari je loše za organizam. Reći ćemo vam šta može da se desi.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Unsplash

Da li ste ikada na neko vreme izbacili ugljene hidrate iz svoje ishrane zbog svoje figure? 
 Ishrana bogata proteinima ne samo da vam pomaže da izgubite višak kilograma, već se kaže da ima i razne druge zdravstvene prednosti. Dokazano je da proteini doprinose razvoju i popravljanju naših mišića, organa i kostiju, kao i održavanju mišića. Takođe vas duže drže sitima. Ali kao što je to često slučaj u životu, kada su u pitanju proteini, previše dobre stvari nije dobra stvar. Naprotiv. Zato što možemo i da preteramo sa proteinima. Koje nedostatke ima predoziranje proteinima možete saznati ovde:

Dobijamo na težini

Jedemo proteine da bismo postali vitki. Međutim, uz to možemo i da dobijemo na težini. Paradoks. Naš organizam skladišti višak proteina kao rezerve energije u vidu telesne masti, dok se višak aminokiselina izlučuje.

Sklonost zatvoru

Ugljeni hidrati su obično bogati vlaknima . Ako ih izbegavamo, to može dovesti do zatvora. Vlakna, koja se uglavnom nalaze u voću, povrću i žitaricama, čine našu stolicu čvršćom i izvlače vodu i otpad kroz gastrointestinalni trakt. Ovo, zauzvrat, pomaže da svarena hrana efikasno prođe kroz gastrointestinalni trakt.

Imamo loš zadah

Ako jedete previše proteina i takođe ograničite unos ugljenih hidrata, rizikujete loš zadah. Razlog za to je što sa ovom ishranom naš organizam ulazi u ketozu i naš energetski metabolizam se menja: U ovom stanju, naše telo koristi ketone – umesto glukoze kao što to inače radi – kao izvor energije. Ova hemijska jedinjenja daju našem dahu tipičan loš zadah za ketozu. Udvostručavanjem potrošnje vode, možemo to donekle smanjiti.

Imamo nadutost

Previše proteina odjednom preplavljuje naša creva. Zašto? Ne može u potpunosti da razbije proteinske molekule u velikim količinama. Zbog toga završavaju u našem debelom crevu, gde ih bakterije metabolišu u gas. Rezultat mogu biti takozvani proteinski prdeci, koji obično takođe loše mirišu. Ovde je kriva i ketoza.

Oštećujemo svoje bubrege

Svako ko već ima problema sa bubrezima treba da izbegava unos previše proteina. To je zbog viška azota u aminokiselinama koje čine proteine. Da bi razgradili dodatni azot i otpadne proizvode metabolizma proteina, (oštećeni) bubrezi moraju da rade još više.

Koliko je previše?

Prema rečima stručnjaka sa Harvardske medicinske škole  , teško je dati konkretan odgovor. Oni preporučuju prosečnoj osobi da koristi 2 grama po kilogramu sopstvene telesne težine kao smernicu.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI:

No post found!