Podeli vest

Negde između trendova u ishrani, superhrane i čiste ishrane, mnoga hrana je pala u nemilost poslednjih godina. Šteta, jer su ti kandidati mnogo bolji nego što im se pripisuje.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

Foro: Pixabay

Da li ste danas doručkovali zeleni smuti ? Ili salatu sa visokim sadržajem masti i malo ugljenih hidrata za ručak? Normalno, komercijalno dostupno jaje za doručak i kafa ujutru odavno su osuđivani među fitnes guruima i zdravstvenim blogerima i trebalo bi ih izbegavati po svaku cenu. Kad bi samo znali šta propuštaju! Mnoge od navodno nezdravih namirnica su na crvenoj listi potpuno pogrešno. Predstavljamo pet kandidata koji su mnogo bolji od svoje reputacije.

Krompir

Poslednjih godina, slatki krompir ne samo da je gurnuo svog svetlog brata sa trona, već i direktno na listu zabranjenih namirnica. Ali čak i ako je narandžasta čudesna krtola zapravo izuzetno zdrava i bogata vitaminima: komercijalno dostupan beli krompir ni na koji način nije inferioran od njega. Sa samo 70 kalorija na 100 grama, čak je lakši od slatke verzije (ovde je 108 kalorija) i sadrži više vitamina B i fosfora. Slatki krompir dobija poene sa dodatnom porcijom vitamina C, beta-karotena i vitamina E. U najboljem slučaju, možete uživati u obe verzije – bez griže savesti.

Kafu

I ne pričamo o zloglasnoj keto varijanti, neprobojnoj kafi sa gheejem i organskim kokosovim uljem. Ne, čak i obični budilac u kancelariji je mnogo bolji nego što ste mislili dugo vremena. Do četiri šoljice dnevno ne samo da su bezopasne, već se takođe smatraju „normalnim“ izvorom tečnosti (za razliku od onoga što se dugo mislilo). Stoga se mogu uračunati u vaše dnevne potrebe za tečnošću. Studije takođe pokazuju da kafa poboljšava delovanje insulina i stoga je dobra za pacijente sa dijabetesom, može da smanji rizik od razvoja Alchajmerove bolesti i da konzumacija sprečava arteriosklerozu. Živeli za crno zlato!

Foto: Pixabay

Maslac

Masno je uvek loše? Ono što je avokado odavno opovrgnuo, ostalo je sa puterom do danas. Odavno je dokazano da masne kiseline koje sadrži nisu zlikovci koje oštećuju srce i krvne sudove – njih još više ima u prerađenim proizvodima poput jeftinog margarina ili pržene hrane. Kao čisto prirodan proizvod, mlečna mast sadržana u puteru je posebno lako svarljiva, čak i za osobe sa stomačnim tegobama. Uvek pod uslovom da ne preterujete: 10 do 20 grama putera dnevno bi trebalo da bude dovoljno.

Jaja

Prava bomba sa holesterolom? To nije sasvim pogrešno. Jaje sadrži oko 400 miligrama – ali danas znamo da telo apsorbuje samo polovinu. Đavo je u ovom detalju: ako kombinujemo mnogo holesterola sa puno masti (npr. kajgana sa slaninom), to postaje nezdravo, pa čak i opasno u višku. Ako izbegavate masni prilog, jaja mogu postići bodove sa puno proteina, aminokiselina i minerala. Još jedan plus: jaja vas drže sitima posebno dugo jer telo oslobađa hormon sitosti nakon što ih pojedete.

Foto: Pixabay

Pivo bez alkohola

Izgleda kao pivo, ima ukus kao pivo – zapravo je pivo, samo nedostaje alkohol, i postaje čudotvorni lek! Pa, možda malo preterujemo, ali zaista nema razloga da se osećate loše kada završite veče sa hladnom plavušom: sastojci ksantohumol i izo-alfa kiseline deluju antiinflamatorno i imaju pozitivan kratkoročni efekat na vaš metabolizam. Zbog izotoničnog dejstva, bezalkoholno pivo je idealno i kao osveženje posle vežbanja.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


RIVELKOM-reklama

POSLEDNJE VESTI:

POGLEDAJTE JOŠ: