Zdrava ishrana je glavna stvar kada je u pitanju očuvanje zdravlja. Nova studija sada pokazuje koja hrana ima slične štetne efekte na telo kao pušenje.
Autor : Bilten.rs , Izvor :

Lekari se slažu da se mnoge bolesti mogu sprečiti zdravim načinom života. Pored mnogo vežbanja na svežem vazduhu i dovoljno sna, važna je i zdrava ishrana. Verovatno je do sada dobro poznato da visoko obrađena hrana nije deo zdrave ishrane. Međutim, još gore je od toga.
Nova studija objavljena u British Medical Journalu pokazuje da je industrijski proizvedena hrana još štetnija nego što se ranije mislilo.
Rizik od umiranja od kardiovaskularnih bolesti je 50 odsto veći
Istraživači sa Univerziteta Deakin u Australiji procenili su podatke iz 45 različitih studija u poslednje tri godine sa ukupno skoro deset miliona učesnika.
Utvrđeno je da ljudi koji konzumiraju visok udeo prerađene hrane u svojoj ishrani imaju veći rizik od brojnih štetnih posledica po zdravlje, kao što su gojaznost, problemi sa spavanjem i veća smrtnost. Ali ono što je postalo još jasnije iz ove studije je da ljudi koji konzumiraju dosta prerađebe hrane imaju:
- 50 posto veći rizik od umiranja od kardiovaskularnih bolesti
- 48-53 posto veći rizik od mentalnih poremećaja i anksioznosti
- i 12 odsto veći rizik od dijabetesa tipa 2
Ovi sumnjivi industrijski proizvodi uključuju, između ostalog
- upakovanu pečenu robu (poput kroasana)
- Slatka pića
- Slatke žitarice
- Čips
- Gotova i zamrznuta jela
Proizvodi poput ovih prolaze kroz više industrijskih procesa i često sadrže boje, emulgatore, arome, previše šećera ili soli i nezdravih masti i stoga mogu oštetiti mikrobiom u crevima .
Prekomerna potrošnja je uporediva sa pušenjem cigareta
Autori studije zaključuju da je zdravstveni efekat prekomerne konzumacije takvih proizvoda uporediv sa pušenjem cigareta.
„Ovi rezultati stoga naglašavaju pozive za javnozdravstvenim merama koje imaju za cilj da minimiziraju potrošnju visoko prerađene hrane i na taj način poboljšaju zdravlje stanovništva“, navodi se u saopštenju .
Prema studiji, udeo industrijski proizvedene hrane može da čini do 58 odsto ukupnog dnevnog energetskog unosa u zemljama sa visokim prihodima. U mnogim zemljama sa niskim i srednjim dohotkom, taj se udeo naglo povećao poslednjih decenija.
Najvažniji saveti za zdravu ishranu
Nemačko društvo za ishranu “eV “je nedavno prilagodilo svoje preporuke za ishranu. Aspekti kao što su održivost i uticaj na životnu sredinu sada takođe igraju veću ulogu. Oni stoga preporučuje pretežno biljnu ishranu, jer ne samo da je zdrava već i štiti životnu sredinu. Shodno tome, zdravstvena i ekološki održiva ishrana se sastoji od više od tri četvrtine biljne hrane i skoro četvrtine namirnica životinjskog porekla.

Nemačka zdravstvena organizacija ne savetuje proizvode životinjskog porekla jer je velika konzumacija mesa povezana sa većim rizikom od razvoja određenih bolesti kao što je rak debelog creva. Osim toga, proizvodnja životinjske hrane kao što su meso i mlečni proizvodi ima veći uticaj na životnu sredinu od proizvodnje biljnih proizvoda.
Uzimajući sve ovo u obzir preporuka je sledeća:
- 1,5 litara vode ili nezaslađenog čaja dnevno
- Pet porcija (po mogućnosti sezonskog) voća i povrća dnevno
- Mahunarke kao što su grašak, pasulj i sočivo jednom nedeljno i šaka orašastih plodova jednom dnevno
- Preferirajte proizvode od žitarica od celog zrna. Bićete siti duže i sadrže više vitamina od proizvoda od belog brašna.
- Preferirajte biljna ulja poput uljane repice i maslinovog ulja
- Dve porcije mleka i mlečnih proizvoda dnevno
- Riba jednom ili dva puta nedeljno. Obezbeđuje vredne omega-3 masne kiseline i jod.
- Najviše 300 grama mesa i kobasica nedeljno
- Izbegavajte slatku, slanu i masnu hranu jer prerađena hrana povećava rizik od gojaznosti, visokog krvnog pritiska, kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa tipa 2
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…


manje jedi manje pi kuku mene šta mu bi
Hrana je i lek a može biti i bolest.
mora se voditi računa o ishrani.