Podeli vest

Sa popularnošću fitness i opreme za vežbanje kod kuće, poput traka za trčanje i stacionarnih bicikala, broj kalorija koje sagorevate tokom svake treninga je u prvom planu. Ali koliko je ova metrika važna i da li je nešto na šta biste zaista trebali obratiti pažnju otkriva personalini fitnes trener Stefani Mansour za magazin Today.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

vežbe
Foto: Pixabay

Ona kaže da je ljudi često pitaju koje vežbe sagorevaju najviše kalorija – i da li uopšte ima značaja koliko kalorija sagorevaju tokom treninga. Njeno mišljenje je da iako su kalorije zanimljive za priču, one nisu jedini pokazatelj efikasnosti treninga.

“Radije bih da se ljudi fokusiraju na to kako se osećaju tokom treninga: Da li osećate da ste van daha? Da li ste se oznojili? Da li imate osećaj da postižete napredak na duže staze u pogledu izdržljivosti ili snage? Ovi faktori su bolji pokazatelji efikasnosti vašeg treninga od broja sagorelih kalorija. S tim u vezi, da, postoje određene vežbe koje su efikasnije u sagorevanju kalorija od drugih”, rekla je Mansour.

Koje vežbe sagorevaju najviše kalorija?

Davno su prošli dani stroge metode “kalorije unesene, kalorije potrošene”. Za mršavljenje, a posebno za žene sa hormonalnim problemima ili izazovima u vezi sa težinom, ova škola razmišljanja ne daje uvek željene rezultate. Ipak, evo približnog broja kalorija koje neko ko ima 68 kilograma može očekivati da sagoreva radeći sledeće vežbe:

30 minuta preskakanja vijače (umereni/brzi tempo): 375 kalorija

Postoji razlog zašto svaka teretana ima hrpu užadi za skakanje pored težačkih sprava. Aerobna aktivnost skakanja užeta može vam pomoći da izgubite masti, izgradite mišićnu snagu i poboljšate motoričke veštine i agilnost – i sagoreva 375 kalorija na sat, prema Američkom udruženju za srce (AHA). Budući da skakanje i mahanje užetom zahteva angažovanje trbušnih mišića za ravnotežu, trening sa užetom je odličan način da radite i na svojim trbušnim mišićima. Isprobajte to sa ovim treningom sa užetom od 15 minuta za početnike.

Spining 30 minuta na stacionarnom biciklu (umereno-intenzivan tempo): 250-380 kalorija

Biciklizam je odlična kardiovaskularna vežba, a časovi spininga kao što je Peloton stekli su kultni status zbog svoje sposobnosti da motivišu ljude da se oznoje. Zavisno o intenzitetu vožnje, možete sagoreti od 250 do 380 kalorija tokom polusatne seanse vožnje bicikla, prema američkom Odeljenju za poljoprivredu (USDA).Ako više volite da vozite bicikl na otvorenom, 30-minutna vožnja umerenim tempom sagoreva oko 205 kalorija, prema AHA.

30 minuta trčanja (tempo od 10-12 minuta po milji): 330 kalorija

Mnogi ljudi koji su dugo šetali vole da uvedu trčanje kako bi povećali intenzitet svog treninga. Trčanje je visoko-intenzivna kardiovaskularna aktivnost koja će sagoreti oko 330 kalorija za 30 minuta, prema AHA – a povećavanje brzine na trčanje od 16 km na sat sagoreva čak 640 kalorija.

30 minuta brze šetnje: 306 kalorija

Dobra vest za one koji ne vole trčanje: Prema Američkom savetu za vežbanje (ACE), brza šetnja od 8 kilometara na sat sagoreva gotovo isto kalorija kao i trčanje. Brza šetnja podrazumeva kretanje brzim korakom i uključivanje ruku, što sagoreva više kalorija nego sporija šetnja. Tokom dana kada treba da usporite tempo, šetnja umerenim tempom i dalje sagoreva 160 kalorija za 30 minuta, prema AHA. Hodanje bilo kojim tempom ima važne zdravstvene prednosti. U stvari, nedavno istraživanje je otkrilo da hodanje samo 4.000 koraka dnevno počinje da smanjuje rizik od umiranja iz bilo kojeg uzroka, dok hodanje samo 2.337 koraka dnevno smanjuje rizik od umiranja od kardiovaskularnih bolesti.

Vežbe korišćenjem sopstvene težine 30 minuta kalistenike: 272 kalorije

Calisthenics je trening snage koji koristi samo telesnu težinu. Vežbe za snagu sa telesnom težinom su odličan način za izgradnju mišića i gubitak težine, ako je to vaš cilj. Takođe, AHA preporučuje da u svoju rutinu uključite vežbe snage barem dva puta nedeljno. Intenzivne Calisthenics vežbe, kao vežbe koje se rade na bootcampovima i HIIT treningu, sagorevaju 272 kalorije za 30-minutnu sesiju, prema ACE. Manje intenzivna Calisthenics rađene bržim tempom sagorevaju 119 kalorija za 30 minuta.

30 minuta penjanja stepenicama: 272 kalorije

Većina ljudi je videla tornjeve za penjanje stepenicama pored traka za trčanje. Stepenice za penjanje su kardio i trening snage koji angažuje celo telo. Penjanje stepenicama može sagoreti 272 kalorije za 30 minuta, prema ACE.

Kardio ples 30 minuta kardio plesa: 190 kalorija

Kardio ples postao je popularan trening zbog svoje sposobnosti da čini kardio vežbanje zabavnim. Prema ACE, 30-minutna plesna sesija – obavljena brzim tempom – sagoreva skoro 200 kalorija. Ako vaš omiljeni čas kardio plesa uključuje HIIT trening ili vežbe za snagu sa telesnom težinom, verovatno sagorevate još više kalorija.

30 minuta vežbi sa tegovima: 100-200 kalorija

Preporučuje se da u svoju rutinu dodate vežbe snage barem dva puta nedeljno iz određenih razloga: Izgradnja snage u mišićima poboljšava gustinu kostiju, povećava fleksibilnost zglobova, poboljšava ravnotežu, sprečava povrede, ubrzava metabolizam i sagoreva kalorije. Prema ACE, 30-minutna sesija vežbi sa tegovima može sagoreti 100-200 kalorija, zavisno o intenzitetu vaših pokreta. Ne zaboravite da mišići sagorevaju više kalorija od masnoće, što znači da ćete izgradnjom mišića ubrzati svoj metabolizam i sagorevati više kalorija dok mirujete!

30 minuta joge: 144 kalorije

Hatha joga – stil joge koji se izvodi sporijim i kontrolisanim tempom – sagoreva skoro 150 kalorija tokom 30-minutne sesije, prema USDA. Iako može biti niže na listi sagorevanja kalorija, joga ima važne koristi kao što su povećanje fleksibilnosti, poboljšanje zdravlja srca, smanjenje bola i poboljšanje mentalnog zdravlja. AHA identifikuje vežbe za ravnotežu i fleksibilnost kao važan deo zdravog programa vežbanja i preporučuje njihovo uključivanje nedeljno. Očekujte veće sagorevanje kalorija sa vinyasa jogom, koja je stil joge koji povezuje svaki pokret sa vašim disanjem i kreće se bržim tempom. Ako ste novi u jogi, isprobajte je uz ovu jogu od 5 minuta koja će vas razbuditi ujutru ili 10 položaja joge sa stolicom.

Nemojte dozvoliti da kalorije nadmaše kako se vaše telo oseća Brojevi gore navedeni mogu nekoga navesti da napusti jogu radi časa spininga ili da se natera da trči umesto da hoda. Međutim, koliko kalorija sagorevamo ne odražava ono što naše telo zaista treba. Da, možete skočiti na svoj bicikl za spining i sagoreti više kalorija nego na času joge, ali ćete propustiti fleksibilnost, oblikovanje tela i mentalne beneficije koje vaše telo možda traži.

“Najbolji plan treninga je onaj koji vas čini srećnim – nikada ne preporučujem da to žrtvujete samo da biste sagoreli više kalorija. Ohrabrujem svoje klijente da se osećaju osnaženima i da oslušnu šta njihova tela trebaju. Jednog dana to može biti opuštena šetnja, a drugog intenzivan čas spininga – oba su odličan izbor za trening”, zaključuje Mansour


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: