Podeli vest

Nemački kancelar Olaf Šolc najavio je danas novi zakon koji će regulisati proširenje broja stanica za punjenje električnih vozila.

Autor : Bilten.rs , Izvor : Tanjug

šolc
Foto: Tanjug/AP Photo/Susan Walsh/File

Šolc je na sajmu automobila IAA u Minhenu pohvalio napore nemačke automobilske industrije na elektrifikaciji, napominjući da će Nemačka u narednim nedeljama postati „prva zemlja u Evropi koja će uvesti zakon koji zahteva od operatera 80 odsto svih benzinskih stanica da obezbede opcije brzog punjenja sa najmanje 150 kilovata za e-automobile“, prenosi Rojters.

“Proširenje će učiniti da zabrinutost zbog dometa postane prošlost za vozače električnih vozila”, dodao je on, ne navodeći vremenski okvir za inicijativu.

Šolcov obilazak sajma automobila u Minhenu dva puta su prekidali pripadnici organizacije za zaštitu životne sredine “Grinpis”, koji su se penjali na automobile na štandovima BMW-a i Mercedes-Benca, držeći natpise „Zabava je gotova“ i uzvikujući “Budućnost se uništava”.

Nemački kancelar je prokomentarisao da su protesti deo javne i demokratske debate, ali da su “malo anahroni” i iritantni.

„Možemo da povećamo naše blagostanje sa odličnim proizvodima, a oni će biti neutralni od emisije ugljenika“, dodao je on.

O konkurenciji iz Kine u proizvodnji električnih vozila, Šolc je rekao da konkurencija treba da “nas podstakne, a ne da nas uplaši”.

“Osamdesetih godina prošlog veka govorilo se da će japanski automobili preplaviti tržište. Dvadeset godina kasnije to su bili automobili ‘proizvedeni u Koreji’, a sada navodno kineski električni automobili”, rekao je on, umanjujući takve strahove i tvrdeći da je konkurentnost nemačkih proizvođača automobila velika i “van svake sumnje”.

Kineski proizvođači električnih vozila uključujući BID, Nio, Kspeng (9868.HK) i Leapmotor (9863.HK) ciljaju na evropsko tržište, gde je prodaja električnih vozila porasla za skoro 55 odsto na oko 820.000 vozila u prvih sedam meseci ove godine, što je oko 13 odsto ukupne prodaje automobila, navodi Rojters.

Najveća evropska ekonomija ima samo 90.000 javnih punjača, ali planira da uvede milion do 2030. godine kako bi povećala upotrebu električnih vozila.

Nemačka je do kraja aprila imala oko 1,2 miliona električnih vozila na svojim putevima, što je daleko manje od 15 miliona koliko je planirano do 2030. godine, pokazuju podaci savezne uprave za motorna vozila KBA.

Visoke cene, ograničen domet i nedostatak stanica za punjenje, posebno u ruralnim sredinama, navode se kao glavni razlozi zaostajanja u prodaji električnih vozila.


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: