Podeli vest

Januar je poznat kao najdepresivniji mesec u godini. Opšti bluz koji je povezan sa nedostatkom svetlosti, uzrokuje, u nekim slučajevima, sezonske depresije .Ako je to vaš slučaj, evo kako možete poboljšati svoje raspoloženje, zahvaljujući svojim hormonima!

Autor : Bilten.rs , Izvor : Bilten.rs

Foto: Pixabay

Daobro raspoloženje se pripisuje dopaminu, serotoninu, oksitocinu i endorfinu. Za održavanje dobrog mentalnog zdravlja , bez obzira na mesec u godini, bilo bi dovoljno da se pojača njihovo lučenje. Evo kako to lako možete postićI.

Povećajte nivo dopamina

Dopamin je hormon koji se povezuje sa zadovoljstvom, ali i sa koncentracijom i osećanjem nagrade . Stoga je važno u našem profesionalnom životu koliko i ličnom. Dopamin se luči nakon zadovoljenja potrebe ili želje. Da bismo ga stimulisali, moramo da radimo stvari koje nam donose radost , poput čitanja dobre knjige. Imajte na umu da čitanje takođe pomaže u regulisanju stresa. Prema neuropsihologu Dejvu Elembergu, 10 minuta čitanja smanjuje stres za više od 60%. Praksa koju ćemo stoga usvojiti što pre!

Foto:Pexels

Povećajte nivo serotonina

Serotonin je hormon dobrog raspoloženja. Pomaže u regulisanju tolerancije na bol, ali utiče i na spavanje i raspoloženje. Da biste ga prirodno stimulisali, jednostavno povećajte unos vitamina D. Da biste to uradili, stručnjaci preporučuju da iskoristite jutarnju svetlost šetnjom pre odlaska u kancelariju, na primer.

Foto: Pixabay

Povećajte lučenje oksitocina

Oksitocin je hormon ljubavi i privrženosti . Olakšava opuštanje, upravljanje stresom i osećaj emocionalne sigurnosti. Da bi se stimulisao, ništa bolje od dobrog zagrljaja partnera, prijatelja, članova porodice ili ljubimca. Imajte na umu da se tokom vođenja ljubavi oksitocin oslobađa prirodnim putem… Kada to kažemo, samo napominjemo…

Foto:Pixabay

Povećajte lučenje endorfina

Endorfini su hormoni koji podstiču opuštanje, raspoloženje i osećaj blagostanja . Oni takođe igraju ključnu ulogu u borbi protiv stresa . Da biste ih stimulisali, ništa bolje od redovne fizičke aktivnosti. Na koji način se najviše luči endorfin? Šetnja i trčanje. Zato obujte patike!

Foto: Unsplash


bilten logo

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.


POSLEDNJE VESTI: