Najnovija istraživanja pokazaju ono što odavno znamo- piti pivo svaki dan nije dobra ideja. Pivski stomak je najmanji problem.
Autor : Bilten.rs , Izvor :

Zašto biste trebali smanjiti potrošnju alkohola
Teško da je neko alkoholno piće toliko važno širom sveta kao pivo. Uživamo za ručkom, na kraju dana ili jednostavno dok idemo u šetnju. Zato nije ni čudo što se niko više ne čudi kada neko svaki dan popije pivo . Međutim, greši svako ko misli da je „pivski stomak“ jedina posledica.
Koliko alkohola dnevno je normalno?
Ne postoji – i to je naučno dokazano – nijedna količina alkohola, ma koliko mala, a da je bezopasna . Svetska zdravstvena organizacija i razne studije odavno su pokazale koliko štetno može biti konzumiranje alkohola . To se odnosi i na naviku da se pije pivo svaki dan.
Ipak, postoje količine koje ne mogu da izazovu veće posledice,
Nemački centar za probleme zavisnosti stoga preporučuje ograničavanje dnevne potrošnje na određene količine. Niskorizično pijenje stoga uključuje sledeće smernice za žene i muškarce. Ako se toga držite, ne bi trebalo da imate veće problema koji kasnije navodimo
Ovo je maksimalna količina alkohola koju treba da konzumirate:
- Ne pijte alkohol najmanje dva dana u nedelji.
- Žene : Ne više od 12 grama alkohola dnevno ili oko 60 grama alkohola nedeljno sa dva dana bez alkohola. Treba napomenuti da standardna flaša ili limenka piva (330 ml) sa 5% alkohola sadrži oko 16,5 grama alkohola.
- Muškarci : Ne više od 24 grama alkohola dnevno ili oko 120 grama alkohola nedeljno sa dva dana bez alkohola.
Koliko je štetno pivo svaki dan?
Ali ne znaju svi kakve tačne zdravstvene posledice može imati svakodnevno ispijanje piva. Neki od njih zvuče krajnje neprijatno i nepoželjno.
Oštećenje bubrega
Pivo vrši pritisak na bubrege na nekoliko načina. S jedne strane, oni moraju da “isteraju” alkohol koji unosite iz vaše krvi. Dakle, ako pijete pivo svaki dan, vaši bubrezi su posebno ugroženi. Takođe postoji rizik od povećanja visokog krvnog pritiska usled redovnog konzumiranja alkohola. Prema Nacionalnoj fondaciji za bubrege, ovo može izazvati bolest bubrega.
S druge strane, pivo je diuretik, koji drugačije opterećuje vaše bubrege. Takođe ima efekat dehidracije i izbacuje važne elektrolite iz vašeg tela. Rezultat mogu biti grčevi mišića, umor i osećaj slabosti.
Mogući uticaji na zdravlje mozga
Istraživanja su još uvek nejasna o stvarnom uticaju piva i alkohola na vaš mozak. Postoje studije koje pokazuju da je veća verovatnoća da će konzumacija žestokog alkohola dovesti do kognitivnog opadanja, pa čak i do Alchajmerove bolesti nego konzumiranje piva ili vina.
Druga studija ukazuje u drugom pravcu i pokazuje da samo pola piva dnevno može smanjiti vašu moždanu masu. „Postaje gore što više pijete“, kaže koautor Remi Davijet ( preko IFL Science).
S druge strane, prema istraživanju iz 2019. pivo sa visokim sadržajem hmelja takođe može pomoći u smanjenju zapaljenja u centralnom nervnom sistemu (neuroinflamacija). Studija iz 2017, međutim, došla je do drugačijih rezultata . Barem se ne može naći zaštitni efekat na percepciju ako pijete manje nego redovno.
Povećanje težine
Bar većina ljudi zna jednu posljedicu: svakodnevno pijenje piva može vučiniti da budete deblji. Malo pivo (0,33 litra) vam daje u proseku oko 150 kalorija (kcal). Dakle, ako držite nisku količinu dnevno, ne morate da brinete. Više od jednog brzo povećava vaš dnevni broj kalorija. Ovo može dovesti do povećanja vaše težine u roku od mesec dana.

Najgore je, međutim, da čak i umerena konzumacija alkohola može da stimuliše vaš apetit, prema studiji iz 2017 . Može da vas zasiti kraće vreme nakon obroka. Takođe ima sposobnost da stimuliše vaš centar za hranu u mozgu.
Prava količina piva: Odavde telo oglašava alarm
Da ne bi prekoračili gore navedene grame alkohola dnevno, žene i muškarci bi trebalo da popiju najviše dve male čaše piva (500 mililitara) sa pet zapreminskih odsto alkohola. Generalno, stručnjaci savetuju da ne pijete više od 500 mililitara piva dnevno.
Ako se ne držite ovoga, morate očekivati sledeće alarmne signale iz svog tela. Oni mogu početi već od 0,1 promila . Poređenja radi: Prema kalkulatoru alkohola , 35-godišnji muškarac visok 1,80 metara i težak 80 kilograma već nakon jednog piva (0,5 litara) dostiže 0,33 alkohola:
Šta se dešava kada u telu imate samo 0,1 do 0,2 promila alkohola?
- Sposobnost mozga da percipira i razmišlja se smanjuje
- Brzina reakcije se usporava
- Pojavljuje se umor
Sa 2 do 3 promila nastupa apsolutno pijanstvo, a više od toga može dovesti do gubitka svesti i stanja opasnih po život.
Moguće pozitivne posledice svakodnevnog piva
Dobre vesti: Prema drugoj studiji od 15. juna 2022., kaže se da pivo ima pozitivan efekat na vašu crevnu floru. Istraživanje, objavljeno u Journal of Agricultural and Food Chemistri, sprovedeno je tokom četiri nedelje na 19 zdravih muškaraca. Bili su podeljeni u dve grupe i morali su da piju po jedno pivo (325 mililitara) svakog dana.
Studija sugeriše da bi umerena konzumacija mogla povećati raznolikost crevnih bakterija, a time i zdravlje creva. To su pokazali i testirani uzorci krvi i stolice prikupljeni pre i posle eksperimenta, kao i analiza bakterija u crevima.
Komponente piva koje omogućavaju njegovu fermentaciju mogle bi da igraju ulogu.
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Kako do najlepše terase u kraju?
–

Kako biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

POSLEDNJE VESTI:
TUŽILAŠTVO: Maksimalne kazne roditeljima Koste Kecmanovića?
Završeno suđenje koje je uznemirilo javnost, čeka se presuda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO Arhiva Glavni javni…
Partizan pobedio Dubai i smanjio u seriji na 1:2
I četrvti meč igraće se u Beogradu, a eventualna majstorica u Dubaiju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Košarkaši…
U Kraljevu UZ NAJVIŠE POČASTI sahranjen vojnik Vojske Srbije
Milovan Jovanović stradao je u mirovnoj misiji u Libanu Author : Bilten.rs , Izvor : mediji U Kraljevu je uz…
Iran napao SAD, ponovo ZATVOREN ORMUZ!
Nagoveštaj novog haosa na Bliskom Istoku Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Korpus islamske revolucionarne garde (IRGC) saopštio je…
CRNI LUK U FRIŽIDERU: Ne, nikako
Ova namirnica postaje čist otrov na ovaj način Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Mislite da zamrzavanje namirnica produžava…
Pet najgorih vrsta gostiju restorana koje konobari prepoznaju
Da li ste vi bili bar jedan od njih Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto:Pixabay Vrste gostiju restorana…
NA DANAŠNJI DAN: Ubijen novinar Milan Pantić
Evo šta se sve vezuje za ovaj dan kroz istoriju Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Na današnji dan,…
HOROSKOP ZA ČETVRTAK: Jarčevi veruju tuđim obećanjima
Evo šta Vam zvezde poručuju danas Autor : Bilten.rs , Izvor : Mediji OVAN Ljubav: Dopada vam se impuls i…
Četvrtak, 11. jun: Oblačno i nestabilno
Evo kakvo nas vreme danas očekuje Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Pljuskovi i pad temperature – upozorenje na…
VOZAČI, SPREMITE SE! Zatvara se Bulevar Despota Stefana na 2 godine
Veliki radovi na proširenju ali i na novom tunelu ispod Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : medij Foto: Pixabay…
POBUNJENI UNIVERZITET održao novi protest
Nekoliko desetina građana blokiralo centar Beograda Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Predstavnici “Pobunjenog univerziteta” kazali su na današnjem…
TENISKO ČUDO: Serena se vraća na teren!
Veliki povratak nekada najbolje teniserke sveta Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji ARHIVA / AP Photo/Frank Franklin II Nakon…
VIŠI SUD: Nastavak suđenja za slučaj Generalštab
Nikoa Selaković i Slavica Jelača iznose odbranu Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji FOTO ARHIVA U Višem sudu u…
Napitak za ravan stomak pijte SVAKO JUTRO NA PRAZAN STOMAK
Bilten.rs saveti Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: shutterst Salo oko struka nestaće za mesec dana, a koža…
Ukrajina napala MOSKVU!
Na meti više ruskih gradova Autor : Bilten.rs , Izvor : mediji Foto: Andrii Marienko (STR) Ukrajinska vojska je pokrenula…

